loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

101 مهارت ارتباطی برای نوجوانان

راهنمای شما برای مقابله با استرس و آشفتگی روزانه و هیجانات دشوار با استفاده از DBT

ناشر پرنده

نویسنده شری ون دیک

مترجم فرهاد چنگیزی | هدی فرامرزی

ویراستار مژگان عطار

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 226

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در این کتاب که هدف آن کمک به نوجوانان در یادگیری مهارت‌های ارتباطی است، رفتار درمانی و دیالکتیکی (DBT) به روش برنامه‌ریزی شده و با استفاده از مثال توضیح داده می‌شود.
نویسنده در این بررسی عناصر کلیدی رشد و افزایش خودآگاهی نوجوانان، خود مدیریتی هیجانی و عزت نفس را ارائه می‌کند که به طور چشمگیری بر موفقیت در ارتباط با دیگران تأثیر دارند.

برای بعضی از مردم برقرار کردن ارتباط با افراد دیگر کاری ساده است. این افراد دوستان بسیار زیاد، قرارهای زیاد و همچنین مدیریت مناسبی را برای داشتن یک رابطۀ خوب با خانوادۀ خود دارند و در دوران مدرسه نیز آسیب‌پذیر نیستند.
حدس من این است که شما که این کتاب را انتخاب کرده‌اید، احتمالاً جزو این گروه از افراد نیستید و یا این‌که دنبال راهنمایی‌هایی برای ارتقای مهارت ارتباطی خود هستید. پس انتخاب این کتاب برای شما مناسب است.

در ابتدا باید مشخص کنیم این کتاب از چه نوع کتاب‌هایی نمی‌باشد.
این یک کتاب حاوی قانون و قاعده نیست، کتابی نیست که به اهمیت مهارت ارتباطی با خانواده و یا افراد دیگر در زندگی که فقط به کنار آمدن با تو توجه می‌کنند اصرار کند.
در عوض این کتاب کمکی برای شما است که به خودتان فکر کنید و تشخیص دهید که چه کارهایی را می‌توانید برای نزدیک شدن در رابطۀ خود انجام دهید، به نحوه‌ای که مایل بودید.
بعضی وقت‌ها این کار معنی همراه شدن با خانواده را دارد، ولی در اینجا تأکیدی است بر مطلوب‌ترین انتخابتان، و همچنین جالب‌ترین رابطۀ خود با خانواده، دوستان، معلمان و هر شخص دیگر که در زندگی شما وجود دارد.
گاهی اوقات شامل این می‌شود که ایدۀ خود را هرچند متضاد با نظر عامۀ مردم با صدای بلند ابراز کنید.
همچنین بر صحبت کردن به جای ساکت ماندن تأکید می‌کند. اگرچه این مسئله‌ای است که به حرکت شما در جهت اهداف بلندمدت کمک می‌کند.
به‌عبارت‌دیگر، هدف اصلی این کتاب کمک به شما برای مستقل و سالم فکر کردن است، حتی اگر انتخاب راحتی وجود نداشته باشد.

برای اکثر مردم، (بیشتر ما، یا حتی همۀ ما) برخی از روابط به‌آسانی ایجاد نمی‌شود و سالم نگاه داشتن این روابط کار سخت و زیادی می‌خواهد و شاید حتی در بعضی از این روابط پیش بردن رابطه امکان‌پذیر به نظر نمی‌رسد.
مهم نیست چقدر شما سخت تلاش می‌کنید. دلیل یا هدف از اینکه به‌عنوان یک احمق در مدرسه تلقی می‌شوید، یا نمی‌توانید پدر و مادر خود را راضی کنید، یا هیچ وقتی فردی را نداشته‌اید که بتوانید به‌عنوان دوست تلقی‌اش کنید چیست؟
این کتاب به تمام این مشکلات یا بیشتر آن‌ها رسیدگی خواهد کرد، همچنین برخی از مهارت‌هایی را که به شما کمک می‌کند به فردی ایده‌آل در روابط خود تبدیل شوید را بیان می‌کند.
حتی اگر شما فکر می‌کنید که در رابطه‌ها خیلی خوب هستید، مهم است که به یاد داشته باشید که همیشه جایی برای بهتر شدن وجود دارد.

شما هرگز نمی‌توانید در ارتباط با مردم بیش‌ازحد خوب باشید!
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما