loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرسشنامه رشد کودک

ناشر پرنده

نویسنده هری آیرتن

مترجم فرهاد چنگیزی | منا سمیعی سنجانی

ویراستار مژگان عطار

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 85

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

آزمون‌های زیادی برای ارزیابی رشد کودکان خردسال طراحی‌شده‌اند که عموماً مستلزم کسب اطلاعات از والدین کودک هستند.CDI جایگزینی برای پرسشنامه معروف رشد کودک مینه سوتا است که از سال 1992 باب شده است.این آزمون دو بهبود اساسی در پرسشنامه مینه سوتا ایجاد کرد.اول اینکه موارد کامل‌تری دارد و دوم هنجاری معاصر و امروزی ایجاد می‌کند.

CDI رشد را در هشت حوزه اندازه می‌گیرد: حوزه اجتماعی، مراقبت از خود، حرکات درشت، حرکات ظریف، زبان بیانی، درک زبان، حروف و اعداد.
در ضمن یک مقیاس رشد عمومی هم به‌حساب می‌آید.
این آزمون درنهایت به آزمون گیرنده یک نیمرخ می‌دهد که با تکیه بر آن می‌توان ویژگی‌های روان‌شناختی و رشدی کودک را برآورد کرد.

این کتاب به متخصصین نحوه اجرا و نمره‌گذاری این آزمون را آموزش می‌دهد.علاوه بر این به او آموزش می‌دهد چگونه از نیمرخ به دست آماده استفاده کند ،نتایج را تفسیر کند و مشکلات رشدی کودک را در صورت وجود شناسایی کند.

همچنین برای سهولت آموزش در انتها چند نیمرخ و تفاسیر آن‌ها به کتاب اضافه‌شده تا یادگیرنده با تک‌تک مفاهیمی که مطالعه کرده، به‌صورت کاربردی آشنا شود.

مطالعه این کتاب و یادگیری این آزمون به همه متخصصینی که در حوزه کودک فعال‌اند توصیه می‌شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما