loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهارت های زندگی - جلد اول: خودآگاهی

ناشر پرنده

نویسنده زینت السادات میرغفوریان | نسرین امامی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 60

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

خودآگاهی به این معنی است که هر یک از ما چگونه به خود نگاه می‌کنیم و بر اساس نگاهی که به خود داریم، چه احساسی پیدا می‌کنیم.
آگاهی از خود و خصوصیات مختلف آن، به انسان کمک می‌کند با توانایی‌ها و ضعف‌ها و سایر خصوصیات خود آشنا شود.
این خودآگاهی به شخص نشان می‌دهد که چگونه می‌تواند احساس‌های خود را بشناسد، از وجود آن‌ها آگاه شده و در زمان لازم آن‌ها را کنترل کند.
از طرفی خودآگاهی موجب شناخت نیاز افراد و یافتن راه مناسب برای مواجهه با آن‌ها می‌شود. همچنین اهداف زندگی را مشخص‌تر و واقع‌بینانه‌تر نشان می‌دهد و ارزش واقعی افراد و مسائل پیرامونشان را نمایان می‌سازد. خودآگاهی فرایند سالم هویت‌یابی را برای انسان سهل‌تر می‌نماید، به زندگی او آرامش می‌دهد و احساس رضایت‌مندی‌اش را رونق می‌بخشد.
علاوه بر این‌ها خودآگاهی، شناخت و تنظیم احساسات، اهداف و برنامه زندگی، تفریح و سرگرمی‌ها، توانایی‌ها، ضعف‌ها، ارزش‌ها، مسئولیت‌ها، شناخت فرهنگ، مذهب، علائق، آرزوها، استعدادها و… را به دنبال دارد.

شما چه میزان خودتان را می‌شناسید؟
ارزش‌ها و شایستگی‌های شما چیست؟
چگونه به دنیا نگاه می‌کنید؟
چه اهدافی را در زندگی دنبال می‌کنید؟
خودتان را چقدر دوست دارید؟
از نظر ظاهری چه ویژگی‌هایی دارید؟
ازنظر عاطفی در چه شرایطی هستید؟ و… سؤالاتی است که ذهن افراد را مشغول می‌کند و هرکس برای جواب دادن به چنین سؤالاتی نیازمند داشتن آگاهی و دانشی از خود است.
با توجه به اهمیت این موضوع، این کتاب یاری گر شما مربی مهارت‌های زندگی در جهت ارتقاء کیفیت تدریس و مخاطبینتان به جهت ارتقاء سطح زندگی می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما