loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران (منافع ملی و اصول اسلامی)

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده دکتر حسین محمدی سیرت

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 448

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 81370 10003022
224,000 201,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در رابطه‌‌ بین منافع ملی و مبانی اسلامی‌ و چگونگی ارتباط این دو، پاسخ‌هایی از سوی پژوهشگران داده شده است که می‌توان آنان را در سه رویکرد کلی تعارض، تزاحم و تطابق دسته‌بندی نمود. نظریه‌پردازان معتقد به تعارض، از آشتی‌ناپذیری میان منافع ملی و تعالیم دینی سخن می‌گویند و تأمین یکی از آن دو را به معنای نادیده گرفتن دیگری می‌دانند. طرفداران رویکرد تزاحم، از اصطکاکی سخن می‌گویند که جمع میان منافع ملی و مبانی اسلامی را دشوار می‌کند. محققانی که باور به تطابق میان منافع ملی دارند بر اساس رویکردی دین‌مدارانه از عدم تعارض و تزاحم آن دو و بلکه معتقد به هماهنگی و هم‌افزایی مبانی و تعالیم دینی در تأمین منافع ملی هستند.

آنچه در این پژوهش مورد توجه و مطالعه قرار می‌گیرد، بررسی رویکردهای فوق در منظری بومی و دینی و با تأکید بر اندیشه‌‌ قرآنی و فقهی است. بعد از بررسی نظری نسبت منافع ملی و مبانی و تعالیم اسلام به ویژه مبانی قرآنی و فقه امامیه، به بررسی نسبت عملی میان منافع ملی و مبانی اسلامی در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی پرداخته خواهد شد که می‌تواند آن را بخشی شاخص در این پژوهش دانست، چرا که تلاش شد میان نظر و عمل رفت و برگشتی داشته باشیم و از مطالعات تئوریک صرف، فاصله بگیریم و در نهایت بر اساس چارچوب مفهومی و نظری‌ای که در نسبت‌یابی میان منافع ملی و مبانی اسلامی به دست آمده است، الگوی مطلوب ارائه خواهد شد….
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما