loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقشه راه در تدوین الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت - جلد سوم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 81375 10003022
242,000 217,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

توسعه اقتصادی به معنای عمومی ارتقاء سطح رفاه و وضعیت معیشت افراد جامعه، از دغدغه‌های اساسی مدیران جوامع مختلف بوده و هست. جایگاه این عامل در مدیریت کلان اقتصادی و اجتماعی موجب توجه اندیشمندان حوزه‌های مختلف این علوم و در نتیجه ارائه نظریات متعدد در تبیین مفهوم و تصریح عوامل مؤثر بر آن در ادوار مختلف بوده است.

با وجود اینکه مبحث توسعه اقتصادی در ادوار مختلف تاریخ معاصر ایران مورد توجه بوده است، نام‌گذاری دهه چهارم انقلاب اسلامی با عنوان دهه پیشرفت و عدالت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) نقطه عطفی در حوزه‌های نظری و کاربردی برنامه‌ریزی به اصطلاح توسعه در کشور ایجاد نمود. ایشان در بیانات مختلف به تشریح موضوعات و جوانب پیشرفت از جمله مفهوم، مبانی، اصول، فرایند، موانع و الزامات پرداختند. معظم له علت نام‌گذاری این دهه به عنوان دهه پیشرفت و عدالت را «آمادگی‌های بسیار وسیع و عظیمی» می‌دانند که در دهه آینده در ایران برای پیشرفت و عدالت به وجود آمده است. از دیدگاه ایشان «ملت، آماده یک حرکت پرشتاب و بزرگی به سمت پیشرفت و عدالت است؛ چیزی که در دهههای قبل، این امکان با این گستردگی برای ملت فراهم نبود».

بی‌شک سرآغاز حرکتی شتابنده در مسیر رشد و پیشرفت اسلامی در کشور، تقویت و توسعه مبانی و ساختار علمی و نظری این الگو است. این امر خطیر، وظیفه جامعه علمی کشور در تمامی حوزه‌های مرتبط را تشدید می‌کند. بدین جهت سازماندهی نیروهای علمی کشور و هم‌افزاسازی قوای ایشان مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) قرار گرفته است.

از این رو سلسله نشست‌های الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری با اهداف ذیل برگزار گردید:
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما