loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صورتگر چین: یادداشت های مجتبی پویا

جستارهای چینی 1

ناشر پرنده

نویسنده مجتبی پویا

ویراستار بابک بیات

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 324

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

گزاره‌ها و تصورات عجیب و غریبی از مردم چین در بین ایرانیان وجود دارد مثل اینکه «چین کمونیست است»، «مردمش همه چیز می‌خورند»، «حلال و حرام سرشان نمی‌شود»، «آنجا همیشه سیل یا زلزله است»، «مردم فقیرند و با یک کاسه برنج شب و روز کار می‌کنند»، «بودایی یا بی‌دین هستند»، «همه کونگ‌فو بلدند و همه جا دعوای خیابانی و چایخانه‌ای هست» و یا «زن‌هایشان خیلی سربه‌راه و همیشه در حال تعظیم و اطاعت هستند» و هزاران هزار مطلب دیگر.
کتاب «صورتگر چین» مجموعه یادداشت‌های «مجتبی پویا» در طول کار و زندگی در شهر پکن، پایتخت چین است که در بخش‌هایی از کتاب، تلاش دارد به برخی از این تصورات مردم ایران درباره کشور چین بپردازد.
این کتاب مجموعه‌ای از یادداشت‌های نویسنده کتاب است که برای کار در بخش فارسی رادیو بین‌المللی چین به این کشور مسافرت کرده بود.
در کنار یادداشت‌های مربوط به کشور چین و آداب و رسوم و فرهنگ این کشور، برخی از یادداشت‌های کتاب مربوط به زندگی شخصی و تجربه‌ها و دریافت‌هایی است که ارتباط مستقیمی با چین و اطلاعات مربوط به این کشور ندارند.

بعـد از کنـار زدن کتـاب و قطـع کـردن حرفـم شـروع بـه دادن اطلاعـات دربـاره چیـن بـه مـن مـی کردنـد. «چیـن کمونیسـت اسـت. مردمـش همـه چیـز مـی خورنـد. حـلال و حـرام سرشـان نمـی شـود. آنجـا همیشـه سـیل یـا زلزلـه اسـت. مـردم فقیرنـد. بـا یـک کاسـه برنـج شــب و روز کار مــی کننــد. بودایــی یــا بــی دیننــد. همــه کونــگ فــو بلدنــد و همــه جــا دعــوای خیابانــی و چایخانــه ای هســت. جکــی چــان و جــت لــی را دیــدی؟ زنهایشــان خیلــی ســربراه و همیشــه در حــال تعظیــم و اطاعــت هســتند و…»
مــن هــم بــرای رعایــت ادب مخصوصــا جلــوی بزرگترهــا چــاره ای جــز ســکوت نداشتم
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما