loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جهان چگونه مدرن شد؟ داستان یک "پیچ"، یک کاتب، یک کتاب

دانش عمومی 5

ناشر بیدگل

نویسنده استیون گرین بلت

مترجم مهدی نصراله زاده

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 406

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

از باغ‌های مصفّای روم باستان تا دهلیزهای تنگ و تاریک صومعه‌های قرون وسطا و کتابت‌خانه‌های درون آنها، پژوهشگر برجسته و شناخته‌شده، استیوِن گرین‌بلَت، با کندوکاو در یکی از اثرگذارترین آثار ادبی همه‌ی دوران‌ها تصویری زنده و روشن از گذشته به دست می‌دهد.
در زمستان سال 1417، پوجّو براچّولینی، منشی بیکار شدۀ پاپ مخلوع که اینک شکارچی کتاب شده بود، نسخه‌ای از کتاب در باب طبیعت چیزها، نوشتۀ تیتوس لوکرتیوس، را در صومعه‌ای دورافتاده پیدا کرد. و این البته تنها یکی از کشفیات او از جهان باستان بود، نسخ خطی پاگانی که به طرزی شگفت به دست کاتبان پارسای مسیحی، در کنج کتابخانه‌هایِ صومعه‌ای، محفوظ مانده بودند. داستان اینکه چطور این شعر خیره‌کننده توانست جهان را در مسیر تازه‌ای قرار دهد، یا به اصطلاح «بپیچاند»، همزمان یک اثر پژوهشی ممتاز، یک نوشتۀ ادبی گیرا و شاهدی شورانگیز بر قدرت کلام مکتوب است.


استیوِن گرین‌بلَت استاد علوم انسانی در دانشگاه هاروارد است و از جمله‌ی آثار او کتاب اراده درعالم: شکسپیر چگونه شکسپیر شد؟ است، یکی از کتاب‌های پرفروش فهرست نیویورک تایمز و از فینالیست‌های جایزۀ پولیتزر و جایزه‌ی ملی کتاب برای ادبیات غیر داستانی.
خود کتاب جهان چگونه مدرن شد؟ نیز البته برنده‌ی جایزۀ پولیتزر سال 2012 برای آثار عمومی غیرداستانی و نیز جایزه‌ی ملی کتاب سال 2011 برای ادبیات غیرداستانی بوده‌ است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما