loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نخستین دموکراسی: چالش اندیشه ای از دوران باستان

دانش عمومی 2

ناشر بیدگل

نویسنده پال وودراف

مترجم بهزاد قادری | سمانه فرهادی

ویراستار غزاله صدر

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 304

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

نخستین دموکراسی به سه دلیل خواندنی است:
١. بررسی تطبیقی بین نخستین دموکراسی در یونان باستان و آمریکای قرن بیست و یک از موارد کمیاب است، به ویژه آنکه پژوهشگرش آمریکایی‌تبار و استاد دانشگاه باشد و این پژوهش را در فضای مشترک بین فلسفه، تاریخ، و تئاتر مطرح کند؛
٢. این روزها، دموکراسی را صادراتی یا پدیده‌ای اعطایی معرفی می‌کنند، بی آنکه عرف جوامع را در نظر بگیرند؛
٣. صرف نظر از بحث مبانی فلسفی، سیاسی و اجتماعی دموکراسی، نویسنده بخش اعظم دموکراسی یونان باستان را حاصل آرمان تراژیک در ادبیات و آئین های‌نمایشی یونان باستان معرفی می‌کند.

پال وودراف در این کتاب ما را به آتن باستان می‌برد تا نشان دهد ابتدایی‌ترین انگیزش‌های دموکراسی کجا و چگونه شکل گرفته‌اند.
او در نهایت نتیجه می‌گیرد که دموکراسی حقیقی می‌تواند با اشتیاق هرکسی را به پیوستن به دولت دعوت کند.
از سوی دیگر دموکراسی باید چنان بالغانه عمل کند که پذیرای هر تغییری از جانب مردم باشد. با درکی از داستان تاریخی دموکراسی از آتن تا به امروز، وودراف وظیفه‌ی ما می‌داند که هرگز از آرمان‌های دقیق دموکراسی عدول نکنیم.

می‌توان نخستین دموکراسی را نوعی بررسی تطبیقی بین دموکراسی آمریکا و یونان باستان نامید. سبک وودراف در این کتاب چیزی در مرز ادبیات داستانی، فلسفه و تاریخ است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما