loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تربیت جنسی در سایه عفاف

5 (1)

ناشر قرآن و اهل بیت نبوت (ع)

نویسنده احمدرضا اخوت | فاطمه فیاض

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 224

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

تربیت جنسی یکی از ابعاد تربیت بوده و به نسبت آموزش جنسی مفهومی عام است؛ برخی از افراد این دو را به اشتباه یکی می­گیرند.

کتاب تربیت جنسی با اصلاح پیش فرض‌های موجود در رابطه با تربیت جنسی و بیان تفاوت تربیت جنسی با آموزش جنسی، به تبیین نظرات قرآنی و فقهی درباره مراقبت از نعمت‌هایی که منجر به ایجاد نسلی شایسته می‌شود پرداخته و چگونگی آموزش صحیح تقویت حیا و عفاف برای تربیت جنسی متناسب با سنین مختلف را بیان می‌کند.

این کتاب در پنج فصل تدوین شده‌است. عناوین چهار فصل ابتدایی، اصلاح پیش ‌فرض‌ها در مورد تربیت جنسی، آموزش حیا و عفاف در روابط، بلوغ و الزامات تربیتی آن و زیباخواهی و محبت و عشق است. در فصل آخر نیز به بررسی سوالات در حوزۀ مسائل جنسی پرداخته شده ‌است.

بررسی این مفهوم در ادبیات غرب، نشان می‌دهد مفهومی به نام «تربیت جنسی» زیاد مورد استعمال نیست و آنچه پرتکرار است، موضوع «آموزش جنسی» است. این آموزش‌ها و دستورالعمل‌ها که اجرای آنها وابستگی بسیاری به فرهنگ ملت‌ها دارد، بدون توجه به فرهنگ و عقاید ملت‌ها، در جوامع دیگر خصوصاً جوامع مسلمان، تزریق شده و با اصرار اجرا می‌شود. جالب اینکه بسیاری از موضوعات روانشناسی و تعلیم و تربیت، متناسب با فرهنگ ملت‌ها تنظیم شده و بر بومی شدن آن تأکید می‌شود، اما این موضوع هم‌چنان لجام گسیخته و در قالب اسناد و توافق‌نامه‌های مختلف به جوامع تحمیل می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما