loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بلاغت تطبیقی: تحلیل و بررسی زیباشناسی سخن فارسی و عربی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 81551 10003022
302,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

علم بلاغت یکی از دانش‌های مهم در گستره ادبیات است که در سه شاخه «معانی»، «بیان»، و «بدیع» تعریف و تدوین شده است. بلاغت به طورکلی از ویژگی‌های درونی و جاری همه زبان‌هاست. در زبان عربی، هدف از دانش بلاغت در مراحل آغازین، کشف رموز اعجاز قرآن بود، اما بعداً دایره قلمرو آن گسترده‌تر شد. از طرفی، زبان فارسی با درآمیختگی با زبان عربی از آغاز اسلام تاکنون، نوعی خاص و بی‌همتا از فرهنگ و ادب و معرفت دینی را آفریده است. ازاین‌رو، نویسنده کوشیده است به صورت مقایسه‌ای و با ملحوظ داشتن سیر تاریخی و تکامل تدریجی عناصر و آرایه‌های علم بلاغت در هر دو زبان عربی و فارسی، دانش بلاغت را تحلیل و نقد کند. مطالعه این کتاب که حاصل سال‌ها تحقیق و پژوهش دکتر غلامرضا کریمی‌فرد است. علاوه بر دانشجویان رشته زبان و ادبیات عربی و زبان و ادبیات فارسی به علاقه‌مندان به بلاغت اسلامی نیز توصیه می شود.

این کتاب برای دانشجویان رشته زبان وادبیات عربی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع قابل استفاده برای دروس علوم بلاغی 1-2-3 همچنین درس تحلیل متون ادبی با رویکرد بلاغت قدیم و جدید و مباحث علوم بلاغی در مقطع کارشناسی ارشد تدوین شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما