loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کنار پل، منتظرت ایستاده ام: زندگی نامه داستانی شهید مهندس حسن آقاسی زاده

5 (1)

ناشر آل احمد (ع)

نویسنده سید علیرضا مهرداد

تعداد صفحات : 180

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب داستان زندگی شهید حسن آقاسی زاده را دربر دارد. وی از ابتدای ورود به جبهه های دفاع مقدس تا هنگام شهادت، در اجرای 2400 پروژه کوچک و بزرگ مهندسی، رزمی شرکت کرد.روایت داستانی "کنار پل منتظرت ایستاده ام" در 2 فصل تنظیم شده است. فصل اول از زبان همسر شهید و فصل دوم با روایت حسین آقاسی زاده، برادر شهید شکل گرفته اند.
حسن آقاسی زاده ، سال 1338 در مشهد دیده به جهان گشود. در سال 1361 وارد سپاه پاسداران شد و با توجه به تحصیلاتش در زمینه مهندسی راه و ساختمان ، معاونت فنی و مهندسی قرارگاه خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله)، فعالیت های پل سازی و ایجاد سایت های موشکی و تأسیس قرارگاه "صراط المستقیم" را بر عهده گرفت.
شهید حسن آقاسی زاده از ابتدای ورود به جبهه های دفاع مقدس تا هنگام شهادت، در اجرای 2400 پروژه کوچک و بزرگ مهندسی، رزمی شرکت کرد
وی از ابتدای ورود به جبهه های دفاع مقدس تا هنگام شهادت در 28 مهر سال 1366 در اجرای 2400 پروژه کوچک و بزرگ مهندسی، رزمی شرکت کرد.

در بخشی از این کتاب داستان زندگی شهید حسن آقاسی زاده و از زبان برادر شهید آمده است: "ماشین می افتد توی چاله ای و از آن بیرون می آید. کاش می شد این جاده ها را آسفالت کرد. توی این چاله چوله ها دل و روده آدم به هم می ریزد. چه حوصله ای دارد این حسن! چه کیفی می کند وقتی توی این جاده ها می راند. برعکس، من وقتی به آسفالت می رسم، نفسی می کشم و پایم را می گذارم روی گاز.
او خاک که می نشیند روی صورتش تا ناچار نباشد، پاکشان نمی کند. اما من وقتی می رفتیم جاده فکه و برمی گشتیم از بس خاک به سر و صورتمان می نشست، می رفتم حمام و لباس هایم را عوض می کردم. ولی حسن با این که به قول بچهّ ها، "آقا مهندس از خارج آمده" بود، می گفت: من به این خاک ها علاقه دارم! این ها تبرّک است! وقتی وارد [جاده]آسفالت می شوم، دلم می گیرد!"
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما