loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علوم قرآن

ناشر دارالصدر

نویسنده سید محمدباقر صدر

مترجم سید جلال میرآقایی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 160

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 81641 10003022
65,000 58,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

علوم قرآن مجموعه درس هایی است که استاد آیت الله سید محمدباقر صدر در سال 1386 قمری برای تدریس در دانشکده اصول الدین بغداد به رشته تحریر درآورده است. مقصود از علوم قرآن دانش ها و پژوهش های مربوط به قرآن کریم است که هر یک به جنبه های گوناگون این کتاب آسمانی می پردازد. اندکی پس از رحلت پیامبر (ص) نگرانی برای مصونیت قرآن، در ذهن مسلمانان آگاه آغاز و به فعالیت هایی منجر شد که حاصل آن پیدایش «علوم قرآن» و پژوهش ها و اقدامات لازم برای این علوم بود. بدین سان علوم قرآن و پایه های اولیه آن به دست صحابه و مسلمانان صدر اسلام پایه ریزی شد؛ آنان که پیامدهای مترتب بر فاصله زمانی با عصر پیامبر و اختلاط مسلمانان با ملت های گوناگون را درک می کردند. برای نمونه دانش اعراب القرآن، زیر نظر امام علی (ع) بنیان نهاده شد.

در این کتاب به برخی از موضوعات مربوط به علوم قرآن پرداخته شده است؛ از قبیل تاریخ علوم قرآن، نزول قرآن، وحی و انواع آن، ابعاد تحولی که قرآن کریم آفرید، اعجاز قرآن و دلایل آن، بررسی ویژگی های سوره های مکی و مدنی، تفسیر و تاویل، بایستگی های مفسر و تفسیر در عصر پیامبر (ص).
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما