loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ژانرهای سینمایی: از شمایل شناسی تا ایدئولوژی

ویراست سوم

ناشر بیدگل

نویسنده بری کیت گرانت

مترجم شیوا مقانلو

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 193

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

بری کیت گرانت یکی از چهره‌‌های صاحب‌نظر در زمینه‌ی نقد ژانر در حوزه‌ی نظریه‌ی فیلم است. او دکترای خود را از دانشگاه ایالتی نیویورک دریافت کرده‌است و اینک استاد رشته‌ی فیلم و فرهنگ توده در دانشگاه براک واقع در اُنتاریوی کاناداست. پروفسور گرانت در رشته‌ی مطالعات سینمایی، سینمای مستند و تاریخ فیلم تدریس می‌کند؛ همچنین، پژوهش‌‌های متعددی در زمینه‌ی سینمای وحشت و علمی‌ـ‌تخیلی انجام داده‌است و تألیفات متعددی نیز در این حوزه‌‌ها دارد.

کتاب حاضر تألیفی شایان توجه در زمینه‌ی فیلم‌‌های ژانری (سینمای ژانر محور) به شمار می‌رود. نویسنده پس از ذکر مقدمه‌‌ای جامع و مفید درباره‌ی مفهوم ژانر و نظریه‌ی ژانر، مباحث مورد نظر خود را در چهار فصل اصلی ارائه و ارتباط ژانر را با جامعه ، نظریه‌ی مؤلف و مقوله‌ی بازنمایی سینمایی بیان می­کند.
هر یک از بخش‌‌های مورد اشاره با مثال‌‌های موردی از فیلم‌‌های مطرح و مختلف در ژانرهای وسترن، علمی‌ـ‌تخیلی، وحشت و حادثه‌‌ای همراهی می‌شوند تا خواننده به درکی روشن و ملموس از مباحث طرح شده دست یابد. شیوه‌ی بیان سر راست نویسنده باعث می‌شود کتاب حاضر نه فقط برای دانشجویان و علاقه‌‌مندان حوزه‌ی سینما و تئاتر، بلکه برای دوستداران ادبیات ژانری و نیز کل مخاطبان هنری جذاب و راهگشا باشد.

کتاب ژانرهای سینمایی تلاشی است ارزشمند در زمینه‌ی مطالعه‌ی همه جانبه، هر چند مقدماتی، ژانرهای سینمایی و رابطه‌ی این ژانرها با دغدغه‌‌های کلان تر سیاسی ـ اجتماعی. در این بین فصل پایانی کتاب، آنجا که به نسبت «سینمای ملی» با سینمای ژانر و با الگوی هالیوودیِ تولید فیلم می‌پردازد، می­تواند بویژه برای خواننده‌ی ایرانی جالب توجه باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما