loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

واپسین عصر طلایی هالیوود: جامعه، سیاست و سینمای دهه هفتاد آمریکا

ناشر بیدگل

نویسنده جاناتان کرشنر

مترجم نریمان افشاری

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 406

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

رویدادها و جریان‌های بزرگ هنری عمدتاً از دل بحران‌های سیاسی‌ـ‌اجتماعی پدید آمده‌اند. سینمای دهۀ هفتاد هالیوود نیز در عین این که از سینمای اروپا و بزرگان آن متأثر بود، اما در بطن خود واکنشی بود به بحران‌های عمدۀ داخلی آمریکا. بحران‌های سه‌گانۀ جنبش حقوق‌مدنی، جنبش زنان و پیامدهای جنگ ویتنام از بزرگترین مشخصات دورانی بودند که نه با این نام‌ها بلکه بیشتر با نام یک شخصیت خاص شناخته می‌شود: «دوران نیکسون».
نویسندۀ کتاب حاضر که بیشتر یک استاد اقتصاد سیاسی است تا یک سینما نویس، معتقد است که ریچارد نیکسون به طور مستقیم یا غیرمستقیم در غالب فیلم‌های مطرح دهۀ هفتاد حضور دارد. شاید بیراه نباشد اگر بگوییم آنچه که در این کتاب با عنوان سینمای دهۀ هفتاد به آن پرداخته می‌شود واکنش نسلی از هنرمندان جامعۀ آمریکا به دوران نیکسون و میراث اوست.

کتاب حاضر در زمانی (2013) نوشته شده که حتی تصور حضور فردی مانند دانلد ترامپ در کاخ سفید خنده‌دار به نظر می‌رسید. حال با توجه به این که از بسیاری جهات شبیه‌ترین رییس‌جمهور ایالات متحده به ریچارد نیکسون است باید دید آیا واکنش هنرمندان هالیوود به او جریان بزرگی ماننده دهۀ هفتاد ایجاد خواهد کرد؟
آیا هالیوود که دیگر مدت‌ها است آن اهمیت انتقادی‌ای که در دهۀ هفتاد از آن برخوردار بود را از دست داده می‌تواند اهمیت دوران نه چندان دور خود را باز یابد؟ آیا شاهد دوران طلایی تازه‌ای در سینما خواهیم بود یا همچنان باید دهۀ هفتاد قرنِ گذشته را واپسین عصر طلایی هالیوود بدانیم؟
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما