loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در باب بداهه پردازی: نه گفتگو با روبرتو چولی

تئاتر: نظریه و اجرا (2)

ناشر بیدگل

نویسنده مالگور بارتولا | اشتفان شروئر

مترجم خسرو محمودی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 172

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

در باب بداهه‌پردازی: نُه گفتگو با روبروتوچولی دربردارنده 9 گفتگوی انتقادی و مفصل با روبرتوچولی است. چولی در این گفتگوها با ذکر مثال‌هایی از بیش از بیست سال کار خلاق در تآتر روهر، به توصیف فرایند کار گروهی، مفاهیم زیبایی‌شناسانه و سیاسی، ماهیت کار بازیگر، مفهوم بداهه‌پردازی و در نهایت دیدگاه شخصی خود از تآتر به عنوان عامل تغییر اجتماعی می‌پرازد. این کتاب در جهت حمایت از ایده بینافرهنگی روبرتوچولی و به عنوان پلی مشترک بین فرهنگ ایرانی، ایتالیایی، آلمانی، در نشر بیدگل به چاپ می‌رسد.

روبرتوچولی متولد 1934 در میلان، به طور قطع یکی از بزرگترین و جالب‌ترین کارگردان‌های دوران ماست. وی اولین کارگردان خارجی است که بعد از انقلاب و در جشنواده بین‌المللی فجر با آثار جهانی و ماندگار همچون پینوکیوفاست، باغ‌آلبالو، شازده کوچولو، تیتوس آندرونیکوس و چندین اثر دیگر، تآترش را به تماشاگر ایرانی معرفی کرد. ایده بینافرهنگی و انسانگرایانه‌ی وی به بهترین وجهی، در قالب پروژه جاده ابریشم نمود یافته است.

در باب بداهه پردازی: نُه گفتگو با روبرتوچولی برای همه دانشجویان تآتر، کارگردان‌ها و پژوهشگران تآتری کتابی بسیار مفید و آموزنده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما