loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تئاتر مستند: مجموعه مقالات

تئاتر: نظریه و اجرا (8)

ناشر بیدگل

گردآورنده کتاب محمد منعم

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 231

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

تئاتر مستند این روزها یکی از انواع رایج تئاتر در نقاط مختلف جهان است. از زادگاهش، آلمان گرفته تا آمریکا و حتی آفریقا شاهد انواع تئاتر مستند هستیم. اما ما درباره‌ی تئاتر مستند و پایه و اساس تئوریک آن چه می‌­دانیم؟ تقریبا هیچ.

کتاب «تئاتر مستند» مجموعه مقالاتی است درباره‌ی تئاتر مستند که از منابع مختلف، معتبر و به روز این حوزه، گردآوری و به فارسی برگردانده شده‌است. در این کتاب سیر و تحول تئاتر مستند از زادگاهش، آلمان تا دیگر نقاط جهان که امروزه این نوع تئاتر رایج است، بررسی می‌شود.

این کتاب، هم چنین با نشان دادن تغییراتِ فرمی و محتوایی که در طول زمان و با جابجایی­‌‌های جغرافیایی بر متون مستند رفته، درک و دریافت کلاسیکی را که از تئاتر مستند داریم، کنار گذاشته و ما را با مفهوم مدرن و امروزی این نوع از تئاتر آشنا می‌کند. به عبارت دیگر در این کتاب با مبانی نظری تئاتر مستند، سیر و تحول ابعاد مختلف این نوع تئاتر، و در نهایت فرم و محتوای رایج وامروزینِ آن آشنا می‌شویم.

چاپ این کتاب از آن جهت مهم است که نخستین کتاب در حیطه‌ی مباحث نظری و تئوریک پیرامون تئاتر مستند است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما