loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شاهنشاه در کوچه دلگشا: وقایع نگاری (و ایضا سیاه بازی) با همکاری جعفر کمال الدینی، مولانا عبید زاکانی و ...

ناشر سوره مهر

نویسنده محمدعلی علومی

تعداد صفحات : 552

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 8182 10003022
85,000 80,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب شاهنشاه در کوچه دلگشا، داستان طنزی درباره روابط پنهانی رضاشاه پهلوی با اشخاص متعدد و کشورهای دیگر است. صحبت های شاه با شوستر، نیکسون، زنان دربار و شخصیت هایسیاسی سایرکشورها، اوضاع سیاسی و مبارزات مردم، مذاکرات با رجال سیاسی ایران از جمله هویدا، تیمسار نصیری، شب نشینی ها و قمار درباریان، سفر هفت ساعته شاه به زمان آینده و مشاهده مبارزات مردم و... از جمله مواردی است که به صورت طنز در این داستان آمده است. «شاهنشاه در کوچه دلگشا» درباره وقایع تاریخ معاصر ایران مانند کودتای 28 مرداد 32 و عملیات آژاکس است. به شاه خبر می دهند که انگلستان قصد کودتا دارد و می خواهد سلسله جدیدی را حاکم کند. شاه به سبک شاه عباس با لباس مبدل به کرمان می رود، چون آن جا یکی از مراکز قدیمی نفوذ استعمار بریتانیا و مقر پلیس جنوب بوده است و به این ترتیب یک دیکتاتور با اقشار پایین جامعه همنشین می شود.
فضای این رمان به فراخور موضوع، آمیخته ای از طنز و ترس است و از رهگذر این حالت گروتسک، به جهان داستان های کافکا نزدیک می شود. جایی از این رمان، کلاغ به ساواک کرمان خبر می دهد که شاه و دوست او «آماشالله ایرانمنش» علیه رژیم پهلوی صحبت می کردند و.... داستان در دو قلمرو، اساطیر، قصه ها و باورهای رایج در فرهنگ مردم اتفاق می افتد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما