loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پنجاه کارگردان کلیدی تئاتر

تئاتر: نظریه و اجرا (5)

ناشر بیدگل

نویسنده شومیت میتر | ماریا شفتسووا

مترجم محمد سپاهی | معصومه زمانی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 447

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

تنوع شگفت انگیز تئاتر معاصر، بیش از هر چیز وامدار خلاقیت و جسارت کارگردانانی است که با بازبینی سنت‌‌های نمایشی پیشین، تلاش کرده‌‌اند تا تجربه‌‌های اصیل و تاثیرگذار را به تماشاگران خود عرضه کنند.

کتاب حاضر به معرفی دیدگاه‌‌های نظری و شیوۀ کار عملی برخی از مهم‌ترین کارگردانان تئاتر جهان ـ از اواخر قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیست و یکم ـ می‌پردازد.
در این اثر کار کسانی چون استانیسلاوسکی، برشت، آرتو، گروتوفسکی، در کتار افراد کمتر شناخته شده‌‌ای چون آناتولی واسیلی یف، نیل آرمفیلد، یوکیو نیناگاوا و پیتر سلارز مورد بررسی قرار گرفته‌‌اند.
رویکرد مؤلفان در انتخاب کارگردانان و نحوۀ تنظیم مطالب، نگاهی جامع و موجز به برخی از بحث بر انگیزترین مسائل تئاتر امروز از جمله خصلت تئاتری، رابطۀ بازیگر و کارگردان، آفرینش جمعی و مشارکت تماشاگر ارائه می‌کند.

پنجاه کارگردان کلیدی تئاتر هم مرجعی است مفید برای دانشجویان و حرفه‌‌ای‌‌ها و هم راهنمایی جامع برای تماشاگران و دوستداران تئاتر.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما