loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بهای بالای مادی گرایی

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده تیم کاسر

مترجم میثم ظهوریان

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 208

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 81838 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کاسر به بررسی مجموعه ای از پژوهش های برجسته پرداخته است که نشان دهنده حقیقتی هستند که در تضاد با شعور متعارف اغلب جوامع قرار دارد. بر اساس این واقعیت، هنگامی که انسان ها پول و اموال بیشتری به دست می آورند، رضایتشان از زندگی و یا سلامت روان شناختیشان به واسطه آن افزایش نمی یابد. به بیان دقیق تر، هنگامی که درآمد انسان ها از خط فقر بالاتر می رود، افزایش ثروت تقریبا هیچ تاثیری بر رضایت و سلامت آنها نخواهد داشت. با وجود این، کانون توجه اصلی کتاب کاسر و آنچه که این کتاب را جدید و متفاوت می سازد، بر این نکته تاکید دارد که نوعی رابطه بین آرزوی کسب ثروت یا مادیات بیشتر و افزایش نارضایتی شخصی وجود دارد. کاسر به شواهد محکمی اشاره می کند که نشان می دهند، علائم اضطراب در انسان هایی که باوری قوی به ارزش ها و امیال مادی گرایانه دارند، بیشتر مشاهده می شود. علاوه بر این، این افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند و در مقایسه با اشخاصی که گرایش های مادی گرایانه در آن ها ضعیف تر است، بیشتر دچار ناراحتی های جسمی می شوند. این گونه اشخاص زمان بیشتری را برای تماشای تلویزیون اختصاص می دهند، مصرف مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی در آنها بیشتر است و روابط شخصی متزلزل تری دارند. حتی خواب و رویای این گونه انسان ها نیز با اضظراب و پریشانی همراه است. بنابراین، مادامی که انسان ها «رویای آمریکائی» پرکردن جیب هایشان را دنبال می کنند، روح و نفسشان نیز تهی تر می شود.

فهرست کتاب:

فصل اول: پیام های دوگانه
فصل دوم: سلامت فردی
فصل سوم: نیازهای روانشناختی
فصل چهارم: احساس عدم امنیت
فصل پنجم: عزت نفس شکننده
فصل ششم: روابط سست
فصل هفتم: زنجیرۀ مادی گرایی
فصل هشتم: خانواده، جامعه و زمین
فصل نهم: ایجاد تغییر
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما