loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زادگاه تروریسم؛ با اسناد معتبر

5 (1)

ناشر دارالاعلام لمدرسه اهل البیت (ع)

نویسنده جمعی از نویسندگان

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 280

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این کتاب با این هدف به نگارش درآمده است که با اتکاء به اسناد معتبر، اثبات کند کشور عربستان، هم در حوزه نظر و هم در حوزه عمل منبعی برای تغذیه تروریسم بین المللی به شمار می رود. مطالب مندرج در این کتاب در پنج بخش تدوین شده که ذیلا بدان اشاره می رود:

در بخش اول تحت عنوان وابستگی فکری جریان های تروریستی به وهابیت، مطالبی چون اعتراف رهبران گروه های تروریستی به تاثیرپذیری از وهابیان، استناد گروه های ترورسیتی به فتاوا و افکار پیشوایان فکری وهابیت، انتشار کتاب و رساله های وهابیت به دست جریانهای تروریستی و نظر اندیشمندان درباره ارتباط گروه های تروریستی - تکفیری با وهابیت، عنوان می گردد.
بخش دوم اختصاص دارد به تشابهات رفتاری جریان های افراطی و وهابیت که با اشاره به جنایات وهابیت، مشابهت اعمال گروه های سلفی تکفیری با این جریان نمایش داده می شود.
در بخش سوم فتاوای بزرگان وهابیت در مورد تکفیر مسلمانان و غیرمسلمانان بیان می شود که به عنوان منبعی برای تغذیه فکری گروه های تکفیری به حساب می آید.
بخش چهارم این کتاب متکفل بیان نقش حکومت عربستان سعودی در ترویج اندیشه تکفیر می باشد. در این قسمت نشان داده می شود که چگونه محتوای نظام آموزشی این کشور افکار و عقاید تکفیری را در میان نسلهای جوان ترویج می دهد.
بخش پنجم و بخش پایانی این پژوهش هم اختصاص دارد به سیاست های افراطگرایانه عربستان سعودی در جهان اسلام، مانند ترویج اندیشه وهابیت در جهان اسلام و نیز حمایت عربستان از گروه های تروریستی در سرتاسر جهان اسلام از عراق و سوریه گرفته تا اندونزی و فیلیپین و ...
در انتهای این کتاب نیز تصاویری از اسناد مورد استفاده در متن کتاب ارائه شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما