loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاثیر تمدن پارسی در اندلس اسلامی

ناشر مورخ

نویسنده گابریله دولدقدر

مترجم کریم زاشا

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 470

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب «تأثیر تمدن پارسی در اندلس اسلامی» تلاش دارد تا به نقش ایرانیان در این منطقه بپردازد و از وجوه مختلف این مسئله را بررسی کند.

در معرفی این اثر آمده است:
این کتاب در درجه اول یک کار بین ‌رشته ‌ای میان تاریخ، دین و هنر است؛ کاری که ما در دوره سخت نیازمند آن هستیم. در واقع، روزگاری که آفت ملی‌ گرایی مانند خوره به جان ملت‌ ها افتاده؛ از یک سو ملتی را از باقی ملت ‌ها جدا کرده و از سوی دیگر، تعصب و کورباطنی و خودمحوری را در آنان فزونی می‌ بخشد، اگر ما بتوانیم مناسبات انسانی را به خصوص در سایه اخلاق و دین، و در قالب هنر توسعه دهیم، می‌ توانیم امیدوار باشیم تا از پیامدهای منفی ملی‌ گرایی افراطی جلوگیری کنیم.

بدین ترتیب، پژوهش بین رشته ‌ای آن هم در حوزه جغرافیایی بین ‌المللی یا منطقه‌ ای، همیشه می‌ تواند تقویت ‌کننده مناسبات انسانی باشد. نویسنده در این کتاب می ‌کوشد با ایجاد یک پل بین هنر، دین، تاریخ، سیاست و اقتصاد، ما را در جریان مناسبات دو منطقه بزرگ که هر کدام سهمی عظیم در تمدن اسلامی دارند بگذارد؛ ایران و اندلس. نمای کلی کتاب در جهت تحقق یک کار بین رشته‌ای در حوزه دین و هنر، میان دو نقطه مهم در شرق و غرب اسلام است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما