loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گزیده شهادت نامه امام حسین (ع) بر پایه منابع معتبر

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

تعداد صفحات : 1100

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 82062 10003022
430,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در بر دارنده ی مصائب عاشوراست که از کتاب دانشنامه امام حسین(ع)، چاپ دارالحدیث، گرفته شده است. بنابراین از منابع معتبر اخذ شده است.

کتاب در هفت بخش تنظیم شده با این عناوین: مهم ترین مباحث مربوط به حماسه عاشورا، پیشگویی در باره شهادت امام حسین(ع)، از خروج امام حسین(ع) از مدینه تا ورود ایشان به کربلا، از رسیدن امام حسین(ع) به کربلا تا شهادت ایشان، پس از شهادت، بازتاب شهادت امام حسین(ع) و فرجام کسانی که در کشتن امام(ع) و یارانش نقش داشتند، عزاداری و گریه برای امام حسین(ع).

ویژگی های دانش نامه امام حسین علیه السلام و بویژه جامعیّت آن - که گستردگی حجم کتاب را به همراه داشت - ، اقتضا می کرد که این دانش نامه ، برای علاقه مندانی که از فرصت کمتری برای مطالعه برخوردارند و یا به هر دلیل دیگری ، معارف دینی را در قالب متون کم حجم تری می پسندند ، تلخیص گردد . به این منظور ، تا کنون ، چهار کتاب زیر ، با استفاده از این دانش نامه پدید آمده است :

یک . گزیده «دانش نامه امام حسین علیه السلام»

دانش نامه امام حسین علیه السلام با حفظ قالب های اساسی آن (بخش ها ، فصل ها ، زیر فصل ها ، و تحلیل ها) ، در مقیاسی به مراتبْ کوچک تر ، امّا کاملاً روشمند ، در یک جلد ، خلاصه و با عنوان گزیده دانش نامه امام حسین علیه السلام منتشر گردید .

دو . حکمت نامه امام حسین علیه السلام

حکمت نامه امام حسین علیه السلام ، تألیفی است با هدف جمع آوری سخنان حکیمانه این امام بزرگوار ، از منابع حدیثی شیعه و اهل سنّت ، و ارائه آن با نظمی نوین و سهل الوصول در ده فصل . این مجموعه ، افزون بر حکمت هایی که از خود آن امامْ روایت شده ، بخشی از احادیثی را نیز که ایشان مستقیماً یا با واسطه از پدر و جدّ بزرگوارش نقل کرده است ، دربرمی گیرد .

سه . شهادت نامه امام حسین علیه السلام

از آن جا که حماسه کربلا ، درخشان ترین بُرهه از زندگی امام حسین علیه السلام است ، تمامی بخش های مرتبط با این رُخداد عظیم (با صرف نظر از مباحث مربوط به شخصیّت و زندگی و سخنان آن بزرگوار) ، در دو جلد ، با نام شهادت نامه امام حسین علیه السلام انتشار یافت .

چهار . گزیده «شهادت نامه امام حسین علیه السلام»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما