loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درباره حقیقت و ناحقیقت

نوشته های منتخب فردریش نیچه

ناشر تمدن علمی

نویسنده فریدریش ویلهلم نیچه

مترجم نیلوفر آقا ابراهیمی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 94

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

«درباره‌ حقیقت و ناحقیقت» منتخب نوشته‌ های یکی از اثرگذارترین و پرمخاطب ‌ترین اندیشمندان دنیا، فریدریش نیچه است. نیچه در این نوشته ‌ها درباره ماهیت و ارزش حقیقت سخن می‌ گوید. متن ‌ها در این کتاب جوری طبقه‌ بندی شده‌ اند که سیر تکامل اندیشه‌ های نیچه را به سوی دقیق‌ تر شدن و پیچیده‌ تر شدن نشان می ‌دهند. به گفته تیلور کارمن، گردآورنده این متون، نظرات نیچه دربارهٔ حقیقت، از تردید شک‌ اندیشانه دربارهٔ دست‌ یافتنی بودن و حتی قابل فهم بودن آن، به سمت پرسش‌ هایی عمیق ‌تر و بدیع‌ تر دربارهٔ ارزش حقیقت، حرکت کرده است.

بخشی از کتاب:

«چقدر شگفت ‌انگیز و تازه و با این همه چقدر وهم‌ آلود و کنایه‌ آمیز! این‌ گونه است احساس من نسبت به تمامت هستی؛ احساسی برخاسته از دانایی من. برای یاری رساندن به خودم دریافته ‌ام که آدمیت کهن و حیوانیت کهن، در واقع، سراسر عصر نخستین و گذشتهٔ همهٔ موجودات احساس‌ مند، پیوسته سروده ‌اند، عشق ورزیده ‌اند، کینه ورزیده ‌اند، نتیجه ‌گیری کرده ‌اند – به ‌ناگهان در میانهٔ این رویا از خواب بیدار شدم، اما تنها تا آن اندازه بیدار و هوشیار که می‌ دانستم همچنان خواب می‌ بینم و برای این که نابود نشوم باید همچنان خواب ببینم: درست همان ‌گونه که آن ‌کس که در خواب راه می‌ رود، برای این که سقوط نکند باید همچنان در خواب بماند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما