loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه تحلیلی تاریخ (تحلیل فلسفی معرفت های تاریخی)

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده مجید کافی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 323

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 82110 10003022
210,000 199,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فلسفه تحلیلی یا نقدی تاریخ شاخه ‌ای از فلسفه علم است که از مبانی، مفاهیم بنیادی و گزاره های موجود در علم تاریخ، ذیل عنوانهای معرفت‌ شناسی، روش‌ شناسی، ارزش‌ شناسی «علم تاریخ» بحث می‌ کند. فلسفه تحلیلی یا نقدی تاریخ در واقع تحلیل فلسفی معرفت ‌های تاریخی است که به توصیف، تبیین و بیان ساز و کار منطقی و عقلانی آنچه مورخان انجام داده ‌اند، می‌ پردازد. منظور از فلسفه تحلیلی یا نقدی تاریخ در این کتاب عبارت است از:
1. بررسی صورت ‌بندی ها و پارادایم های حاکم بر معرفتها و مطالعات تاریخی گذشته و معاصر؛ 2. تأثیر پیش‌ فرض‌ ها و مفروضات مورخان بر معرفت تاریخی؛ 3. معرفت ‌شناسی و روش‌ شناسی علم تاریخ؛ 4. فهم و بیان همگرایی‌ ها و واگرایی‌ های علم تاریخ و سایر علوم هم ‌مرز و نزدیک که ناشی از همگرایی ‌ها و واگرایی ‌ها در مبانی فلسفی آنها است؛ البته معنای پنجمی نیز فلسفه علم دارد، یعنی تحلیل و تشریح مفاهیم مورد استفاده در نظریه ‌های علمی که چون علم تاریخ فاقد نظریه است، در این اثر نمی‌تواند مورد نظر قرار گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما