loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هیاهو: عزای حسینی در نگاه خمینی

5 (1)

ناشر سوره مهر

نویسنده سید مهدی سرخان

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 288

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 82114 10003022
45,000 42,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «هیاهو، عزای حسینی در نگاه خمینی» تمام بیانات و مکتوبات امام خمینی(ره) درباره فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) و فلسفه عزاداری بر ایشان به قلم سیدمهدی سرخان به صورت جامع و مانع بررسی شده و مطلبی از قلم نیفتاده ‌است.

بیانات ایشان که در موقعیت‌های گوناگونی ایراد شده است به صورت کل واحدی درآمده و برخی از عبارات برخی دیگر را شرح داده و کامل می‌کنند. در نتیجه نگارنده عمدتاً وظیفه تنظیم بیانات را بر عهده داشته و سهم کمی از نگارش متن اصلی متعلق به اوست. این بیانات در این اثر ذیل منظومه و ساختاری نوین آورده شده که تاکنون نمونه مشابهی نداشته‌است.

از دیگر ویژگی‌های مثبت کتاب می‌توان به این اشاره کرد که در کنار مهم‌ترین بیانات امام خمینی(ره) در کتاب QRcode‌هایی تعبیه شده است تا خواننده لحظاتی از مطالعه کتاب را در حسینیه جماران حاضر شود و آن بخش را از بیان شخص ایشان بشنود. پایان‌بخش هر فصل از کتاب با روضه‌خوانی مرحوم کوثری در محضر امام خمینی(ره) همراه شده است.

حرف سیدالشهدا (ع) حرف روز است، همیشه حرف روز است، همیشه حرف روز را سیدالشهدا (ع) آورده است دست ما‌ها داده و سیدالشهدا (ع) را این گریه‌ها حفظ کرده است و مکتبش را، این مصیبت‌ها و داد و قال‌ها حفظ کرده؛ این سینه‌زنی‌ها و این دستجات. اگر فقط مقدسی بود و توی اتاق و توی خانه می‌نشست برای خودش و هی زیارت عاشورا می‌خواند و تسبیح می‌گرداند، نمانده بود چیزی، هیاهو می‌خواهد. هر مکتبی هیاهو می‌خواهد، باید پایش سینه بزنند، هر مکتبی تا پایش سینه زن نباشد، تا پایش گریه کن نباشد، تا پایش توی سر و سینه زدن نباشد، حفظ نمی‌شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما