loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تنوع و تمدن در اندیشه اسلامی

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده حبیب الله بابایی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 628

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 82143 10003022
120,000 108,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که حاصل پژوهش‌ها و تأملات نویسنده در ده سال گذشته است، در پی یافتن راهی الهیاتی برای فهم مسئله «تنوع» (خاصا تنوع فرهنگی) در صورت‌بندی تمدن توحیدی است. مسئله «تنوع و تکثر» از مسئله‌های مهجور در ادبیات مسلمانان است. این مهجوریت بدان سبب است که اساسا سخن از تکثر همواره در تقابل با وحدت و نظام توحیدی تلقی شده، همان‌طورکه صحبت از کثرت و تنوع همواره با نوعی از تکثرگرایی و پلورالیسم خلط گردیده است.آنچه در این کتاب آمده است، تلاشی است الهیاتی ـ تمدنی در جهت حل این تضاد، تا بلکه راهی را برای تنوعات انسانی در بستر توحیدی فراهم کند و مشکل «یکی و چند» را در اندیشه تمدنی اسلام حل نماید. ادبیات گردآمده در این کتاب در چیستی تمدن، در اسلامی بودن تمدن، و در چالش‌های معاصر تمدن، نوعا ادبیاتی جدید در تمدن‌پژوهی است و می‌تواند افق‌های جدیدی را برای تمدن‌پژوهان در ایران و در جهان اسلام بگشاید و ذهن تمدن پژوه ایرانی را با مسئله‌های بزرگ جهان اسلام پیوند دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما