loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جستارهای نظری در اسلام تمدنی

1 (1)

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

گردآورنده کتاب حبیب الله بابایی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 776

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 82144 10003022
300,000 270,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب، 21 مقاله توسط 17 نفر از محققانِ «تمدن» مباحثه و نوشته شده و در یک فرایند جمعی و بین‌ رشته‌ای، مسئله‌ های جدیدی در نسبت بین اسلام و تمدن، مبانی اسلامی تمدن، ظرفیت‌ های تمدنیِ علوم اسلامی، و نظریات تمدنی اندیشمندان مسلمان مطرح شده است.

«اسلام تمدنی» به معنای اسلامی از تمدن و به مبانی اسلامی تمدن و همچنین به امکان تمدن سازی از منظر اسلام می‌پردازد؛ همین طور اسلام تمدنی به خوانش تمدنی از اندیشه‌های اجتماعی مسلمانان همچون نظریات فرهنگی و تمدنی مالک بن نبی، حضرت آیت الله سیدعلی خامنه ای، سعید نورسی، سید حسین نصر به فهمی تمدنی از علوم اسلامی (مانند ظرفیت‌های تمدنی علم کلام با علم عرفان در اسلام) به درکی تمدنی از آموزه‌های اسلامی (مانند عقل، عدل و علم در قرآن) و به تحلیلی تمدنی از تاریخ تحولات جوامع اسلامی و دوره‌های هفت گانه آن اشاره می‌کند.

آنچه در این مجموعه مقالات با مشارکت جمعی از تمدن پژوهان شکل گرفته، درآمدی است بر چنین چشم اندازی در مطالعات اسلامی از تمدن و مطالعات تمدنی از اسلام.

کتاب اسلام تمدنی حاصل مقالات الهیاتی تمدنی در چهار شماره از مجله نقد و نظر در طول چهار سال گذشته است که در قالب کتابی بیش از 800 صفحه منتشر می‌شود.

بسیاری از مقالات گرد آمده در این مقاله صرفاً مقالات فردی نبوده، بلکه در یک فرآیند جمعی مورد گفتگو و ارزیابی قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما