loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیری در تاریخ تمدن اسلام و ایران

از پیدایش اسلام تا قرن هفتم هجری

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 82148 10003022
98,000 93,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

توسعه ‌نیافتگی جوامع اسلامی در سده‌ های اخیر و در مقابل، پیشرفت و برتری غرب، سبب شد تا پشتوانه و پیشینه تمدّنیِ جهان اسلام در خاطره مسلمانان کم‌ ارج و ناچیز تلقی شود و به‌ تدریج فراموش گردد. در این اثر کوشش شده تا گزارشی مستند و کوتاه از کارنامه تمدن اسلام و ایران اسلامی تا قرن هفتم هجری ارائه شود. از آنجا که این کارنامه بزرگ، ریشه در شخصیتِ پیامبر (ص) و قرآن کریم دارد، به بررسی نقش این دو موضوع در تحولات آن دوران پرداخته شده است. سپس مسئله مهم فتوحات و سیرِ تحولاتِ فرهنگی و اجتماعی در دوره خلفای راشدین و امویان مطالعه شده است. بررسیِ عوامل مؤثر در نهضت علمی عصر عباسیان از دیگر مباحث این کتاب است. میراث علمی مسلمانان، نقش امامان شیعه در معنویت و دانش مسلمین، جایگاه زنان در تمدن اسلامی، نقش بی بدیل و مؤثر ایرانیان در بالندگی این تمدن، مباحث پایانی این نوشتار را به خود اختصاص داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما