loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الازهر شناسی

ناشر نورالامین

نویسنده سید مهدی علیزاده موسوی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 304

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 82193 10003022
175,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دانشگاه الازهر یکی از مهمترین مراکز علمی جهان اسلام است که بدون اغراق میتوان آن را دروازه گفتگوی میان شیعه و جهان سنی شمرد. در گذشته به سبب تلاش علما و اندیشمندان بزرگ تشیع و الازهر، روابط درخشانی میان جامعه شیعی و الازهر شکل گرفت که از آن جمله فتوای معروف شیخ الازهر، شیخ محمود شلتوت نسبت به جواز تقلید از مذهب شیعه ، تالیف آثار متعدد شیعی در پرتو این ارتباطات و همچنین کرسی تدریس فقه شیعه در این دانشگاه می باشد. پس از انقلاب اسلامی ، روابط میان کشور مصر و ایران بدلیل سر سپردگی حاکمان این کشور به اسرائیل و غرب ، قطع شد و این امر تاثیر مستقیمی بر تعاملات الازهر و مراکز علمی شیعی برجای گذاشت . عدم ارتباط این دانشگاه با مراکز و علمای شیعی ، فضای مناسبی را برای جریان های سلفی و تکفیری ایجاد کرد تا به تبلیغ علیه شیعه پرداخته و پروژه شیعه هراسی و شیعه ستیزی را در این مرکز اجرا کنند.

چنین شرایطی اقتضاء میکند ، علیرغم عدم وجود روابط سیاسی میان دو کشور، روابط علمی میان مراکز علمی ، شیعه و مصر ، مجددا با تمام ظرفیت احیا شود . بار دیگر شاهد روابط علمی و تقریبی مصر و ایران باشیم. در این راستا ، تحقیق حاضر به دنبال معرفی جامع دانشگاه الازهر در حوزه های مختلف به محققین و مراکز علمی جمهوری اسلامی ایران است ، تا در پرتو این شناخت ، عرصه های تعاملات علمی بار دیگر احیا شود .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما