loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

باورهای فرد مسلمان (اصول پنجگانه اعتقادی)

ناشر زمزم هدایت

نویسنده محمدرضا صداقت

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 240

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

هر انسان نگرشی خاص به جهان آفرینش دارد و بر اساس آن، باورها و بینش های او شکل می گیرد و به اقتضای این باورها و بینش‌ ها، بایسته ‌ها و نبایسته ‌های متناسب با آن مطرح می‌ شود و مبنای عمل قرار می گیرد.

آیین جهانی اسلام دارای برنامه ‌های اعتقادی و عملی منطقی، مستدل و سازگار با عقل و فطرت است و همه راهکارهای یک زندگی متعالی و سعادتمندانه را در خویش گردآورده است که می‌توان از راه پژوهش به این راهکارهای مترقی و موردنیاز در هر زمانی دست یافت.

عقاید و اندیشه ‌های بنیادین اسلام که از آن ‌ها به اصول عقاید یاد می ‌شود، پایه و اساس این آیین زندگی ‌بخش را تشکیل می ‌دهند و در شکل‌ گیری رفتار مسلمانان اثر می ‌گذارند؛ زیرا رفتار انسان ‌ها، خودآگاه یا ناخودآگاه، تحت تأثیر اصول عقاید است.

از آنجا که خدای متعال ما را به نیروی عقل و اندیشه مجهز ساخته است، تحقیق و شناخت مبانی عقیدتی باید به کمک عقل انجام گیرد. شناخت و آگاهی انسان مومن و مسلمان از عقاید و به کار بستن آنها موجب نیل به آرمان های الهی و رسیدن به کمالات مادی و معنوی است.

نوشته پیش رو یک دوره اعتقادات اسلامی است که در پنج فصل و شانزده درس با محورهای توحید، عدل، نبوت، امامت و معاد تدوین شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما