loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیمای مجاهدان در نهج البلاغه

ناشر زمزم هدایت

نویسنده ابراهیم نصرالله پور

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 232

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نهج ‌البـلاغه به مثـابۀ گـران ‌قدرتـرین و ارزشـمندترین میـراث فـرهنگی اسلام، به این دلیل که منتخبی از فرموده ‌های امیرمؤمنان، علی (ع) است، و حضـرت نیـز از برتریـن مجـاهدان صدر اسـلام بـوده ‌اند، منبـع بسیـار منـاسبی است تا جـایگـاه و سیمـای مجـاهـدان واقـعی را در آن جست ‌و جو کنیم. از این ‌رو، نگـارنده این کتـاب در پی ترسیـمی از سیمـای مجـاهدان فی سبیل ‌الله در کلام حضرت علی (ع)، به ‌ویژه نهج‌ البلاغه، است.

برای این منظور موضوعات مرتبط با سیمای مجاهدان در چند سرفصل کلی ارائه گردید که به دلیل گستردگی مطالب برخی سرفصل ها در چند درس سازماندهی شد. غیر از دو درس اول، که شامل آشنایی اجمالی با نهج البلاغه و سیمای جهاد در آن است، سرفصل های ارائه شده عبارتند از:

سیمای اعتقادی مجاهدان؛ سیمای بصیرتی مجاهدان؛ سیمای عبادی مجاهدان؛ سیمای اخلاقی مجاهدان؛ سیمای نظامی مجاهدان؛ و در آخرین سرفصل، آسیب های اجمالی که ممکن است مجاهدان با آن درگیر شوند مورد بررسی قرار گرفت.

در این کتاب سعی شده است تا مطالب با محوریت نهج البلاغه باشد. اما در جاهایی برای توضیح بیشتر و همچنین ارائه شواهد، علاوه بر قرآن، به کلام و سیره حضرت علی (ع) که در دیگر منابع اولیه آمده، استناد شده است. اگر چه کتابهایی با عنوان جنگ و جهاد تالیف شده است، بیشتر این آثار به موضوع جهاد در قرآن یا روایات معصومین (ع) به طور کلی پرداخته اند، از این رو جای خالی اثری که سیمای مجاهدان با این سرفصل ها را با محوریت نهج البلاغه و کلام امیرالمومنین دنبال کند احساس میشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما