loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رساله نقدالنقود فی معرفه الوجود علامه سید حیدر آملی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 82236 10003022
48,000 43,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«رساله نقد النقود فی معرفة الوجود» اثری فلسفی است که علامه سیدحیدر آملی به مشرب عقل و نقل و کشف به تبیین آن پرداخته و دقایق فلسفی و وثایق عرفانی فراوانی را در آن جای داده است.

در این کتاب بیان تمامی مسائل فقهی و عرفانی به سه شیوۀ شریعت، طریقت و حقیقت که روش مرسوم سیدحیدر است، صورت‌بندی شده که از تبحر و چیره‌دستی او در علم فقه و اصول پرده برمی‌دارد؛ خاصه آن‌که شریعت را پایۀ اساس طریقت در همۀ مقامات دانسته و حفظ جوهر حقیقت را در انحصار شریعت قرار می‌دهد. این کتاب در طرح کتاب‌شناسی هانری کُربن و عثمان یحیی با عنوان «رسالۀ ارکان و الارکان فی فروع شرایع اهل الایمان» نیز هم‌خوانی دارد.

استاد دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی افزون بر درس‌های دانشگاهی، درس‌های حوزوی، مخصوصاً حکمت و عرفان را در محضر استادان برجسته حوزه و دانشگاه گذرانده‌ و در دو رشته عرفان اسلامی و حقوق و روابط بین‌الملل تا حدّ تفحص درجه دکترا پیش رفته است. تاکنون از ایشان بیش از یکصد عنوان کتاب و ده‌ها مقاله منتشر شده است که مرجع و منبع علمی بسیاری از پژوهش‌های سترگ حکمی و عرفانی است. استاد منصوری لاریجانی هم‌اکنون صاحب کرسی سیدحیدرشناسی در چند دانشگاه ایران و بین‌الملل است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما