loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معارف کاربردی (دوره هفت جلدی)

مجموعه برترین آرزو

ناشر موسسه جوانان آستان قدس رضوی

نویسنده محمدحسن وکیلی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 1261

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 82263 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
520,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این مجموعه با عنوان «برترین آرزو» با مدل نگارش نوجوانانه و محتوای مباحث اعتقادی به همراه تصویرسازی بر اساس آثار، آراء و مبانی فکری علامه طباطبایی (ره) گردآوری شده است.

هدف این مجموعه بر این است که بر بستر این کتاب‌ها با تصحیح نگاه نوجوان به انسان، خدا، جهان و دین ، زمینه برای رشد معنوی و رهایی او از بردگی شهوت و غضب فراهم آید.

اولین جلد کتاب با موضوع «معرفت‌شناسی» با سرفصل‌ های «راههای شناخت واقعیت»، «مبانی تفکر»، «سواد رسانه ای» و « مغالطات منطقی» است.
جلد دوم از این گنجینه معارف، کتاب «انسان‌شناسی» است که شامل سرفصل‌های مختلف در راستای خودشناسی با موضوعات «من کیستم؟»، «نسبت من و تن»، « کمال انسان» و « مراتب عالم هستی» ازجمله موضوعات ارائه شده است.
جلد سوم از این مجموعه کتاب با موضوع «خداشناسی» شامل مباحثی از جمله: برهان نظم، برهان وجوب و امکان، برهان فطرت، برسی فرضیه تکامل، بحث از علت هستی بخش، صفات خداوند متعال، مباحث مربوط به توحید و در پایان پاسخ به شبهاتی در حیطه خداشناسی از جمله بحث عدل الهی است.

جلد چهارم با موضوع «راهنما شناسی» به تشریح مقام انسان کامل پرداخته است و در ادامه ولایت ونبوت و امامت، علم امام علیه السلام، عصمت امام علیه السلام، ضرورت وجود حجت الهی، راههای ایمان به حجت الهی را شرح می دهد.
کتاب «اسلام‌شناسی»، جلد پنجم این مجموعه است که در خصوص اثبات اعجاز قرآن و تعریف دین طرح مسئله کرده است و آشنایی با پیامبر اسلام صلی الله علیه واله وسلم، تعریف دین، پاسخ به برخی شبهات پیرامون دین مبین اسلام از جمله اسلام و خشونت، اسلام و حقوق زنان از دیگر موضوعات این اثر می باشد.
جلد ششم با موضوع «شیعه شناسی»، به مباحث تاریخ شکل گیری شیعه و اهل سنت و انشعابات انها ، برسی حدیث غدیر و حدیث ثقلین، بحث مهدویت، همچنین مرجعیت و ولایت فقیه در عصر غیبت اشاره کرده است.
آخرین جلد این مجموعه با عنوان «معادشناسی»، مخاطب را با طرح موضوعاتی همانند حقیقت مرگ، عالم برزخ، قیامت، بهشت و جهنم و بحث شفاعت است، با خود همراه می‌کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

فاطمه علیراد

کی موجود میشه؟

6 اسفند 1399

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما