loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ایران 1444: اقتراحات اندیشکده برهان بر سند الگوی پایه اسلامی - ایرانی پیشرفت

اندیشنامه تمدن اسلامی - 3

5 (1)

ناشر دیدمان

نویسنده جمعی از نویسندگان

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 82

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 82266 10003022
135,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب ایران 1444: اقتراحات اندیشکده برهان بر سند الگوی پایه اسلامی – ایرانی پیشرفت از انتشارات دیدمان منتشر شده است.
«سند الگوی پایه اسلامی ـ ایرانی پیشرفت» ، اهمّ مبانی و آرمان‌های پیشرفت را تدوین کرده و افق مطلوب کشور را در پنج دهۀ آینده ترسیم و تدابیر مؤثّر برای نیل به آن را طرّاحی کرده است .
این سند که حاصل تلاش جمعیِ برخی از نخبگان کشور است، در عین نقاط مثبتی که مهم‌ترین آن‌ها درک الگونویسی برای 50 سال آیندۀ کشور است، نقاط ابهامی وجود دارد که باید بدان پرداخت.
مهم‌ترین نکته‌ای که در باب این سند باید به آن اذعان کرد اینکه برخی از اجزای سند ـ اعم از کلمات یا برخی فقرات ـ دارای گرایش‌های لیبرالیستی و سکولاریستی است که می‌توان با ارجاع به گنجینۀ عظیم اندیشه‌های امام و رهبری از مخاطرات پنهان در این کلمات و عبارات خود را رهانید. این عملیات که شاید بتوان آن را «مستحکم‌سازی سند» نامید، هرگز به‌معنای ردّ کلی بر سند نیست، بلکه از نشت برخی معانی مرموز در سند ـ که می‌تواند روح کلی پیشرفت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد ـ جلوگیری می‌کند. بر این اساس در این مقال به بررسی حضور نامحسوس مفاهیم نامأنوس با انقلاب‌اسلامی پرداخته‌شده و تلاش شده است تا در موارد مقتضی، پیشنهادهای جایگزین مناسب ارائه شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

رقیه موسوی

سلام عالیست،توصیه به همه میکنیم مطالعه کنن

31 اردیبهشت 1402

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما