loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی فقهی سیاست مالیات تورمی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 82282 10003022
90,000 81,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب به قلم نصرالله خلیلی تیرتاشی نگاه جامعی به جوانب مختلف مالیات تورمی به منظور کشف مبانی و چارچوب فقهی استفاده از آن و میزان انطباق با عدالت اقتصادی به عنوان مهم­ترین وظیفه دولت اسلامی دارد.
برای رسیدن به این هدف ابتدا پیامدهای منفی مالیات تورمی بررسی شده؛ سپس با لحاظ ادله لفظی از قرآن و سنت و معیار مصلحت نظام از کلام بزرگان از جمله امام خمینی(ره) به کشف چارچوب فقهی استفاده از مالیات تورمی پرداخته و در پایان راهکارهایی نیز برای جانشین مالیات تورمی ارائه گردید.

کتاب شامل هفت فصل است.
فصل اول کلیات موضوع، شامل بیان مسأله، سؤال­های مطرح در تحقیقات این کتاب، هدف و ضرورت انجام تحقیق و فرضیه‌ها و محدودیت­‌ها را در برمی­‌گیرد.
فصل دوم، با عنوان بررسی ماهیت مالیات تورمی و پیامدهای آن به موضوع ­شناسی و بیان علل و آثار آن می­‌پردازد.
فصل سوم ماهیت پول و اهمیت حفظ ارزش آن در اقتصاد اسلامی را بررسی می­‌کند.
فصل چهارم به بررسی فقهی اعمال سیاست ­مالیات تورمی می‌پردازد.
فصل پنجم، به بررسی سیاست­های مالیات تورمی اعمال شده در ایران با معیار مصلحت می‌پردازد.
فصل ششم به راهکارهای سیاستی جایگزین مالیات تورمی می­‌پردازد و در پایان در فصل هفتم خلاصه، نتایج و پیشنهادهای تحقیق آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما