loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جیغ خاموش (صدا در آثار هیچکاک)

3 (1)

ناشر ساقی

نویسنده الیزابت وایز

مترجم حمید احمید لاری

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 208

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 82290 10003022
27,000 24,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

هیچکاک یکی از پیشگامان برجسته تجربه با تکنیک های مختلف صدا است: او در حق السکوت، صدای اکسپرسیونیستی، در فیلم جنایت، تک گفتار درونی؛ در مامور مخفی، صدای نامحسوس و در پرندگان، صداهای کامپیوتر ساخته را تجربه کرده است. از همه این‌ها جالب تر کاربرد صدا به شکل نرم و نامحسوس و تنیده در بافت فیلم است که هرچند یکی از مشخصه های شنیداری سبک هیچکاک به شمار می رود، اما خیلی مورد توجه واقع نشده است. کتاب جیغ خاموش بر این پیش فرض استوار است که سبک شنیداری هیچکاک با سلیقه و علایق بصری و مضمونی او ارتباط تنگاتنگ و غیرقابل تفکیکی دارد.
در این اثر به دستاوردهای تکنیکی نه به عنوان اجرای درخشان قطعه ای مجزا و منفک، بلکه به مثابه عنصری تنیده در معنای کلی فیلم پرداخته‌ایم. به همین دلیل، بخش اعظم این کتاب به درونمایه‌های شنیداری آثار کارگردانی اختصاص یافته است که در آن‌ها در فریاد می‌توان چیزی امیدبخش یافت و در خنده و آواز کودکان، چیزی مهیب و هولناک.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما