loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیری در هنر ایران (دوره پانزده جلدی)

5 (1)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب سیری در هنر ایران 15 جلدی اثر آرتر پوپ و فیلیس اکرمن با ترجمه نجف دریابندری در 4500 صفحه توسط نشر علمی و فرهنگی چاپ شده است. مجموعه سیزده جلدی «سیری در هنر ایران» اثر آرتر آپم پوپ که در سال 1387 توسط انتشارات علمی و فرهنگی و به همت جمعی از بهترین مترجمان به فارسی برگردانده و به علاقمندان عرضه شده بود، با دو مجلد چهاردهم و پانزدهم تکمیل شد. ترجمه و برگردان این مجموعه ارزشمند که در سال 1938 مسیحی پس از 20 سال تلاش پروفسور آرتر آپم پوپ و 56 تن از هنرشناسان و ایران شناسان انتشار یافته بود ، ده سال به طول انجامید.

سرویراستار این اثر دکتر سیروس پرهام می گوید : «سیری در هنر ایران» در بردارندۀ بررسی تخصصی تمامی هنرهای میهن ما از ازدوران پیش از تاریخ تا به امروز است. این سخن گزاف نیست اگر بگوییم دست کم دو نسل از فرهیختگان و هنردوستان این سرزمین، سال ها در انتظار ترجمه این مجموعه بودند. جلد چهاردهم حاوی کتابنامه، واژه نامه، نمایه و جلد پانزدهم شامل پیوست ها و تعلیقات است و به منظور رفع نیاز اهل تحقیق به مجموعه سیزده جلدی «سیری در هنر ایران » افزوده شده است.

شایان ذکر است که تهیه و تدوین این دو مجلد در ضمن ویرایش و ترجمۀ فارسی ضرورت یافته و کارشناسان و خبرگان هر حوزۀ هنری در صدد تصحیح و تکمیل این مجموعه و به روز کردن برخی از مطالب کهنه و نظریه های منسوخ و افزودن یافته های تازه برآمدند.

کتاب سیری در هنر ایران نوشته آرتور اپهام پوپ و فیلیس اکرمن است و با ترجمه نجف دریابندری در انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما