loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سراب تمدن: درآمدی بر غرب شناسی سیاسی

ناشر کیهان

نویسنده محسن حلاج نیشابوری

تعداد صفحات : 255

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب به تحلیل مستندات غربیان می پردازد و تلاش می کند تا شیوه های تخریبی و زیاده خواهی غرب و نیز بهره کشی از شرقیان را روشن کند. در این کتاب فضای کلی و جامعی از فرآیند آنچه استعمار تاکنون در کشورهای عقب نگه داشته شده دنبال کرده، ارائه می شود و خواننده به شکل مستند از وقایع تاریخی مطلع می شود.
کتاب حاضر در سه بخش و 9 فصل سامان یافته است. بخش اول شامل شناخت غرب آنگلوساکسون ها، پیدایش صهیونیسم، استعمار آنگلوساکسونی، شیوه های استعماری، راهبردهای نوین استعماری، علل سیطره استعمار، سرمایه های تاریخی جهان اسلام)، بخش دوم شامل رهایی از غرب (راهبردهایی برای نجات) و بخش سوم شامل سیمای توحش غرب می شود.
در قسمت پایانی کتاب می خوانیم: صهیونیست ها با اشغال فلسطین به ویژه بیت المقدس قبله اول مسلمین و پیگیری اهداف خود در واقع سرزمین های اصلی مسلمین و اماکن مقدس آنان را هدف قرار داده اند.

غرب در آغاز به کمک علوم اسلامی کمبود خود را جبران کرد. سپس با ایجاد علمی به نام شرق شناسی ضمن شناخت هرچه بیشتر شرق، به تخریب فرهنگ آن اقدام کرد. غربیان در یک اتحاد با صهیونیسم پیوندی محکم ایجاد کردند. این گروه جدید با مهاجرت به امریکا و از طریق شبکه فراموشخانه، قدرت اول پنهانی آنجا شدند. اینان سرانجام با حمایت غرب در محل پل سه قاره جهان کشوری غصبی ایجاد نمودند و زمینه تسلط را بر راهبردی ترین منطقه جهان فراهم کردند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما