loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چشمان تاریکی

ناشر کتاب نیستان

نویسنده دین کونتز

مترجم ناهید هاشمیان

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 260

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 82411 10003022
53,000 50,350 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تعلیق و اضطراب در کشاکش زندگی عاطفی زنی میانسال و رسیدن به فضایی ماورایی و شگفتی از پیش‌ بینی ویروس ووهان 400، 40 سال قبل از 2020؛ این خلاصه ‌ترین عبارتی است که می‌ توان درباره رمان دین کونتز بیان کرد که ترجمه فارسی آن با عنوان «چشمان تاریکی» منتشر شده است.

«چشمان تاریکی» روایتی است از یک زندگی ترک خورده. روایتی از زندگی یک زن که دو بار شکست را در زندگی خود تجربه کرده است، یکبار با از دست دادن همسرش و بار دیگر با مرگ فرزند دوازده‌ ساله ‌اش. او پس از سال‌ ها تلاش برای کسب موقعیت‌ های شغلی که بتواند کمی زندگی او را متحول کند و در آستانه یکی از مهم‌ ترین آنها با چالش‌ های فکری و روحی تازه ‌ای برای زندگی خود مواجه است. او حس می‌ کند فرزندش بار دیگر در زندگی او حضور پیدا کرده به او می ‌فهماند که نمرده است و از مادرش کمک می‌ خواهد.

دین کونتز متولد پنسیلوانیا نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا است که برای رمان ‌های مهیج و تعلیق‌ انگیز ‌اش شهرت دارد. کونتز در سال آخر دانشگاه برنده مسابقه داستان خیالی Atlantic Monthly شد و از همان موقع نویسندگی را شروع کرد.

کتاب های کونتز تاکنون به 38 زبان زنده دنیا ترجمه شده و بیش از 500 میلیون نسخه از آنها به فروش رسیده است و بسیاری از آنها در لیست پرفروش‌ های نیویورک تایمز قرار گرفته است.

گر چه داستان ‌های کونتز را داستان ‌هایی مملو از ترس و تعلیق برشمرده‌ اند اما «چشمان تاریکی» در کنار این موارد از نظر روانشناسی پیچیده، ماهرانه و اغناکننده با مخاطب روبرو می ‌شود و او را راضی می‌ کند تا با داستان به پیش برود. هم چنین پیش‌ بینی ویروس کرونا و احتمال دست ‌ساز بودن آن، در 40 سال قبل، اثر را متفاوت از یک رمان صرف می ‌کند. از سوی دیگر این داستان با نثر به غایت ساده خود تلاش می‌ کند تا ادبیاتی رمانتیک و در عین حال شورانگیز را برای مخاطب خود به ارمغان بیاورد. تلفیق این روایت شورانگیز و رمانتیک در کنار ترس و تعلیق از «چشمان تاریکی» داستانی مهیج و پرکشش و خواندنی ساخته است.

داستان از منظر زیست اجتماعی مخاطبانش نیز اثری قابل تامل به شمار می ‌رود. شخصیت‌ اصلی آن یک رقصنده در شهر لاس ‌وگاس است. رقصنده‌ ای که در افکار عمومی شاید دارای زندگی قابل اعتنایی نباشد، اما کونتز با فوکوس بر آن نشان می ‌دهد که لایه‌ های تلخ و قابل تاملی از زندگی را می ‌توان در پس شخصیت به ظاهر سرخوش او یافت و تلاشی تحسین‌ برانگیز برای تبدیل موقعیت خاص زیستی‌ اش به یک موقعیت موفق کاری و شغلی که منجر به فراموش کردن تمامی گذشته ‌اش شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما