loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ممد یزدی: خاطرات اسیر آزادشده ایرانی؛ محمد دهقانی فیروزآبادی

5 (1)

ناشر پیام آزادگان

مصاحبه گر یوسف بدرالدین

تحقیق و تنظیم کتاب یوسف بدرالدین

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 342

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

«ممد یزدی» خاطرات جانباز و آزاده یزدی، محمد دهقانی ‌فیروزآبادی است. این کتاب به اهتمام یوسف بدرالدین در 14 فصل به ‌نگارش درآمده است.

محمد دهقانی فیروزآبادی در عملیات فتح ‌المبین، در حالی ‌که به ‌شدت مجروح بود، به اسارت نیروهای عراقی درآمد. سال‌ های اسارت این آزاده سرافراز در اردوگاه ‌های رمادی 1 و 2 سپری شد.

ناشر در مقدمه این کتاب توضیحی مختصر درباره راوی و خاطراتش ذکر کرده و صداقت را مهمترین ویژگی این خاطرات می ‌داند. در این رابطه می‌ خوانیم:
«ممد یزدی» خاطرات بدون اغراق و صادقانه محمد دهقانی فیروزآبادی، آزاده ‌ای از استان یزد است.

محمد دهقانی فیروزآبادی، 30 شهریور 1343، در خانواده ‌ای مذهبی و در شهر میبد به دنیا آمد. نوجوان بود که وارد بازار کار شد. بیش از یک سال از شروع جنگ می‌ گذشت که عازم جبهه شد و سرانجام، این آزاده و جانباز یزدی در عملیات فتح ‌المبین، در حالی که به شدت مجروح بود، به اسارت نیروهای عراقی درآمد. سال‌ های اسارت ایشان در اردوگاه ‌های رمادی 1 و 2 سپری شد.

فعالیت‌ های مذهبی و فرهنگی او و نیز جسارتش در آن وضعیت خفقان همواره موجب آزار دشمن بود. این امر سبب شد تا او نیز در این مسیر، مانند دیگر آزادگان شجاع، تاوان‌ های سخت و سنگینی بپردازد و لحظه‌ های تلخ و شیرینی را در آن سوی دیوارهای سرد و سنگی اردوگاه‌ ها سپری کند؛ روزهایی سرشار از ماجراهایی بکر که هیچ‌ گاه در پس آخرین برگ این روایت درس‌ آموز پایان نمی ‌پذیرد ... .

خواننده کتاب «ممد یزدی» در ادامه همراهی با راوی به جبهه‌ های جنگ سفر می‌ کند، به اردوگاه دشمن بعثی می ‌رود و با حدود 40 هزار آزاده سربلند به میهن اسلامی باز می ‌گردد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما