loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ده غلط مشهور درباره اسرائیل

چیزهایی که خیلی ها فکر می کنند درست است ولی نیست

5 (1)

ناشر کتابستان معرفت

نویسنده ایلان پایه

مترجم وحید خضاب

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 292

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 82434 10003022
185,000 166,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مورخ اسرائیلی علیه اسرائیل نوشته است. کتاب ده غلط مشهور درباره اسرائیل نوشته ایلان پاپه مورخ مشهور اسرائیلی توسط انتشارات کتابستان معرفت منتشر شده است.
در سال های گذشته مورخان زیادی در سراسر جهان و مخصوصا جهان اسلام به نقد ادعاهای دروغین اسرائیلی‌ ها برای حضور در سرزمین‌ های اشغالی پرداخته ‌اند. در این میان نظرات مورخانی که از دل اسرائیل و یهود برخاسته ‌اند،‌ حائز اهمیت است. ایلان پاپه یکی از این مورخان است که نظراتش در سال ‌های اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده است.

کتاب ‌های مختلف او درباره درگیری اسرائیل و فلسطین باعث شده است که او شهرت فراوانی در این حوزه کسب کند. ایلان پاپه از جمله مورخان جدید اسرائیلی است که تشکیل اسرائیل را مقصر فقدان صلح در خاورمیانه دانسته و صهیونیسم را خطرناک پنداشته و خواستار تحریم بین‌ المللی دانشگاهیان اسرائیلی شده ‌است.

اما شاید مهمترین کتاب پاپه بعد از "پاک ‌سازی نژادی فلسطین" را بتوان "10 غلط مشهور درباره اسرائیل" دانست که پس از انتشار سر و صدای زیادی به پا کرد. پاپه در این کتاب 10 افسانه‌ ای را که اسرائیل بر پایه آن بنا نهاده شده است، مورد ارزیابی قرار داده و جعلی بودن آن را به جهانیان نشان داده است.

پاپه در این کتاب ابتدا 10 گزاره تاریخی را که بنیاد کشور جعلی اسرائیل شده است، مطرح کرده است و در ادامه با دلایل تاریخی و مستندات و شواهد این ادعاها را مورد مداقه قرار می ‌دهد.

ما امروزه اطلاعات و درک بسیار بهتری از این بحث داریم که مردمی که در آنجا زندگی می کردند در آستانهٔ [آغاز] استعمار و کوچ صهیونیستی به کشور [شان]، خود را چگونه تعریف می کردند. درست مثل دیگر مناطق خاورمیانه و غیر خاورمیانه، جامعهٔ فلسطین هم با مفهوم تعریف گر قدرتمندی که در قرن های نوزدهم و بیستم رواج داشت آشنا شده بود: مفهوم ملت. فعالان محلی [یعنی فلسطینی] و غیرمحلی ای در آن دوران وجود داشتند که این طرز جدید «تعریف و تبیین هویت خویش» را ترویج می کردند، درست همان چیزی که داشت در دیگر نقاط جهان هم رخ می داد.

ایده های ملی گرایانه، تا حدی از طریق «مبلغین مذهبی» آمریکایی وارد خاورمیانه شده بود. این مبلغین در اوایل قرن نوزدهم میلادی به این منطقه وارد شدند، هم به امید تغییر دادن دین مردم اینجا [و ترویج مسیحیت] و هم به آرزوی گسترش مفاهیم نوین مربوط به استقلال [و هویت ملی]. این مبلغان مذهبی، به عنوان افرادی آمریکایی حس می کردند که فقط نمایندهٔ مسیحیت نیستند، بلکه نمایندهٔ تازه ترین حکومت استقلال یافته روی نقشهٔ جهان هم هستند. نخبگان تحصیل کردهٔ فلسطین هم در کنار دیگر [نخبگان] جهان عرب، پذیرای این نظرات شدند و یک دکترین معتبر ملی گرایانه تدوین کردند که آنها را واداشت تا در درون امپراطوری عثمانی ابتدا خودمختاری داخلی بیشتری [برای عرب ها] درخواست کنند و دست آخر هم از آن استقلال بیابند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما