loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مرغک مینای من

ناشر کتاب نیستان

نویسنده مهدی پوررضائیان

تصویرگر فرهاد جمشیدی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 32

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 82485 10003022
49,000 46,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«مرغک مینای من» داستانی است از مهدی پوررضائیان استاد دانشگاه هنر، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر و روانشناس. داستانی با محوریت یک نوجوان و یک مرغ مینا. قهرمان این داستان به دنبال خواندن مطالبی درباره مرغ مینا در سودای داشتن چنین پرنده‌ای می‌افتد تا برای او حرف بزند. پدرش او را به واسطه یکی از دوستانش به این آرزو می‌رساند؛ دوستی که از جانبازان دفاع مقدس است و سال‌هاست تنها برای عزای امام حسین (ع) نوحه‌سرایی می‌کند. مرغ مینا اما در خانه قهرمان داستان لب به سخن باز نمی‌کند و همین باعث می‌شود که او را بار دیگر به خانه اولش بازگردانند و این ماجرا منجر به سخن گفتن مرغک می‌شود اما آنچه مرغک می‌خواند باعث تعجب همگان می‌شود.

داستان «مرغک مینای من» داستانی است ظریف که در لایه‌های خود مفاهیم بسیاری را برای مخاطبش به ارمغان دارد؛ از تشویق غیر‌مستقیم او به مطالعه تا توجه دادنش به مفاهیم اجتماعی و معنوی بسیار. از لزوم احترام به خانواده تا تکریم دوستان و آشنایان.

اما آنچه این داستان را بیش از پیش خواندنی می‌کند حس لطیفی است که نویسنده در داستان جاری کرده است. حسی زیبا که در آن سخن از عاشوراست و اینکه گوشی که به نوای عزای حسینی خو کند به موسیقی دیگری مشغول نمی‌شود و دهانی که برای عزای اما حسین (ع) باز شود و کلام در آن جاری شود دیگر مایل به بیان حرف دیگری نیست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما