loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

امپراتوری پنبه: یک تاریخ جهانی

ناشر کتابستان معرفت

نویسنده اسون بکرت

مترجم هاتف خالدی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 608

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 82528 10003022
90,000 81,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

امپراتوری پنبه، در یک مقدمه و چهارده فصل، به روند صنعتی شدن پنبه و اثرات آن بر جهان، خصوصا جهان سرمایه ‌داری پرداخته است.
بکرت مورخ و استاد دانشگاه هاروارد، متخصص تاریخ قرن نوزدهم و تاریخ جهانی شدن است. او در این اثر به مقوله تاریخ از پایین و تاریخ از حاشیه پرداخته است.
تاریخ از پایین، یعنی تمرکز بر اقشار کم ‌تر دیده شده در تاریخ و اثرات آنها بر جامعه و انسانیت. تاریخ از حاشیه نیز، انتخاب یک موضوع به ظاهر کم ‌اهمیت و نشان دادن ابعاد پنهان آن در افق منازعات انسانی؛ اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی.

در اینجا، نوبت به پنبه می ‌رسد تا راز خود را در تاریخ سرمایه ‌داری عیان کند.

امپراطوری پنبه، افقی جهان‌ شمول دارد و با نشان دادن اهمیت پنبه و روند صنعتی شدن آن، به مسائلی پرداخته است که تاکنون کسی آن را ندیده یا نخواسته ببیند. یکی از مهمترین این مسائل، سرمایه ‌داری جنگ است.

سرمایه ‌داری جنگ، شکل واقعی سرمایه ‌داری است. بدوی، خشونت‌ بار و ضدانسانی. چیزهایی که طی این سال‌ ها در تغییر سرمایه ‌داری دیده‌ ایم در واقع پوسته ‌ای است در پنهان کردن آنچه که به کام مردم تلخ است.

امپراطوری پنبه، با عکس‌ ها و نمودارهایی که در خود دارد، نشان‌ گر ذهن انضمامی و دقیق نویسنده است. بکرت، فقط درگیر کلیات نیست. او با ارجاعات فراوان و جزئی سعی کرده است جهانی دقیق از آنچه اتفاق افتاده است را به مخاطب امروز نشان دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

محبوبه ابراهیمی

شرح مفصل و دقیقی از تاریخ نظام لبیرال سرمایه داری از زاویه نگاه صنعت پنبه
شرح هزینه های سرمایه داری بر دوش انسانیت
ارزش یک بار خوندن و وقت گذاشتن رو داره

10 اردیبهشت 1400

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما