loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مصائب من در حباب استارت ‌آپ

محیط کار 2

ناشر نشر اطراف

نویسنده دنیل لاینز

مترجم سعید قدوسی نژاد

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 336

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 82532 10003022
65,000 61,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

"مصائب من در حباب استارت ‌آپ" سفرنامه سیلیکون ‌ولی است. قصه‌ واقعی و سراسر طنزِ کهنه ‌روزنامه ‌نگاری که پس از بیست ‌و پنج سال قلم ‌زنی برای نیوزویک، یک صبح معمولی پای تلفن عذرش را می‌ خواهند و مجبور می ‌شود برای امرار معاش یک سال در فضای‌ شرکت ‌های فناور کار کند. ما همراه این بازدیدکننده‌ میان ‌سال و با روایت او به سفر در این جزیره جذاب و اگزوتیک می ‌رویم و سبکِ زندگی درون‌ گروهی و جدا افتاده‌ اکوسیستم استارت ‌آپی را تجربه می‌ کنیم.

دنیل لاینز در کتاب "مصائب من در حباب استارت‌ آپ" به گوشه ‌های تاریک کسب‌ و کارها و آدم‌ های‌ سیلیکون‌ ولی نور می‌ تاباند. بدون تعارف حرف می‌ زند و با کنار هم گذاشتن اتفاق ‌ها طنز تلخ ماجرا را برجسته می‌ کند. سعی نمی ‌کند روش بهتری برای انجام کاری معرفی کند. گاهی غر می‌ زند و مسخره می‌ کند. گاهی با عدد و رقم حرف می‌ زند. گاهی اغراق می ‌کند. بعد به‌ آدم یادآوری می ‌کند که همین ماجرا را در زندگی خودش هم سراغ بگیرد. نکند خودمان‌ هم از همان قماش باشیم. کسانی که فضای استارت ‌آپ ایران را کمی بشناسند احتمالاً می‌ توانند عین همین داستان‌ ها و موقعیت ‌های عجیب و کمیک را در ایران هم پیدا کنند.

رشد سریع استارت‌ آپ‌ ها و انتظار رشد سریع‌ ترشان در آینده باعث شده استارت‌ آپ‌ ها با روش ‌های سنتی قیمت ‌گذاری نشوند. بالا رفتن سریع ارزش مادی استارت‌ آپ ‌‌ها فرضیه‌ وجود حباب را تقویت کرده است. ترکیدن حباب دات‌ کام در سال 2000 و بروز بعضی از نشانه‌ های مشابه آن دوره، احتمال درستیِ این فرضیه را قوی‌ تر کرده. اما کسی نمی‌ داند چنین حبابی دوباره ایجاد شده یا نه. همین دغدغه در ایران هم وجود دارد. اما فضای استارت‌ آپ ایران حتی اگر حباب داشته باشد، فعلاً امکان ترکیدن ندارد، چون هنوز راه ورود استارت ‌آپ ‌ها به بورس هموار نشده. اخیراً زمزمه‌ عرضه‌ اولیه‌ چند استارت ‌آپ بزرگ در بازار بورس به گوش می‌ رسد. باز شدن باب عرضه‌ استارت‌ آپ‌ ها در بورس از یک طرف خون تازه ‌ای در رگ آن‌ ها می ‌ریزد و از طرف دیگر دغدغه‌ ترکیدن حباب را جدی‌ تر می‌ کند. با این حساب شاید این کتاب قصه‌ ای باشد مناسب آینده‌ استارت ‌آپ ‌های ایران.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما