loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عمو سام من

نمایشنامه های بیدگل؛ امریکایی 3

ناشر بیدگل

نویسنده لن جنکین

مترجم علی حاجی ملاعلی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 130

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

عمو سامِ من بی‌شک یکی از بهترین نمونه‌های نمایشنامه‌های موسوم به طیف زبان‌محور است که از دهۀ 80 به بعد در تآتر امریکا نِمودی چشمگیر داشته‌اند. نمایشنامه ساختاری سورئالیستی و پازل مانند دارد که بر اساس تصادف و دور باطل بنا شده است. در این نمایشنامه که شباهت زیادی با نمایشنامه‌های ابزورد دارد، ارتباطات چند لایه‌ای بین شخصیت‌ها ایجاد می‌شود و آدم‌هایی بیگانه ناگهان در کنار هم قرار می‌گیرند و بدون اینکه توجه یکدیگر را برانگیزند از کنار هم عبور می‌کنند. بُعد تآتری نمایشنامه‌ها و ویژگی‌های سبک‌پردازانه و ضدساختارارسطویی، جنکین را در کنار مکولمن و اریک اورمایر جزو نمایشنامه‌نویسان جدید و متفاوت امریکا قرار داده‌است.

| لن‌جنکین در سال 1941 به دنیا آمد. او از سال 1980 به‌عنوان نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس، کارگردان و فیلمنامه‌نویس در دنیای هنر مطرح است. از دیگر نمایشنامه‌های مشهور او می‌توان به یادداشت‌های امریکایی، سفر در تاریکی، قصه‌های برزخی و خوشی‌های مردم بینوا اشاره کرد. لن‌جنکین تاکنون سه‌بار جایزۀ ادبی اوبی را در رشتۀ کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی دریافت نموده‌است، وی همچنین برندۀ جایزۀ موسسۀ راکفلر و نامزد دریافت جایزۀ امی بوده‌است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما