loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

متل ماه عسل

ناشر بیدگل

نویسنده وودی آلن

مترجم محمدرضا اوزار

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 137

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

«مُتل ماه عسل» شامل دو نمایشنامه از وودی آلن طنزپرداز، بازیگر، کارگردان، داستان‌نویس، فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس آمریکایی و برنده چهار اسکار برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه است.

«از نو بزن» و «مُتل ماه عسل» نام نمایش نامه‌هایی است که در این کتاب می‌خوانید.

«متل ماه عسل» درباره یک تازه عروس و داماد یهودی است که قرار است ماه عسل خود را در یک مُتل درب و داغان بگذرانند. عروس زنی است که ابتدا قرار بوده همسر پسر کسی شود که حالا جای داماد را گرفته است. ماجرا این‌جا است که در میانه راه دختر فهمیده است که در حقیقت عاشق پدر پسر شده است.

«از نو بزن» نیز داستان یک جوان روان‌پریش، خجالتی و بی اعتمادبه‌نفس به نام آلن است که به تازگی همسرش از او جدا شده و بر مشکلات روحی‌اش افزوده شده است.

(برگرفته از طاقچه)

سام: من اون شخصیت رو دوست داشتم. نوشته‌های تو خیلی کُندن اون داستان پست‌مدرنیستی‌ت در مورد اون مُلحده که هشتاد سال توی یه اتاق خالی، بی‌که تکون بخوره، تنها می‌نشست چون‌که می‌خواست زندگی‌ش آهسته بگذره… خوابم بُرد.
خاخام: امروزه بسی باب است انسان‌ها الحاد را ستایش کنند، اما دمی که در بستر مرگند کشیشی می‌طلبند تا آرامش‌شان دهد یا اومانیستی سکولار و فریادزنان که، «داره درد می‌کشه، داره درد می‌کشه، دستگاهش رو قطع کنید»؟
جری: آهان متوجه‌ام، خاخام… منظورت اینه می‌تونی کمکم کنی؟
خاخام: بنده خیر… تنها خدا قادر است کمکت کند. تمام آنچه بنده می‌توانم ختنه است و ترتیب‌دادن خاکسپاری آبرومندانه‌ات.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما