loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یکشنبه / زندگی خوب: دو نمایشنامه

نمایشنامه های بیدگل؛ اروپایی (11)

ناشر بیدگل

نویسنده میشل دویچ

مترجم زیبا خادم حقیقت

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 166

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

ژینت و ژول دو شخصیت اصلی دو نمایشنامۀ "یکشنبه" و "زندگی خوب" را می‌توان دو شخصیت تراژیک مدرن دانست که یکی در جستجوی هویت خویش به سوی نابودی می‌شتابد و دیگری در هراس پایان جهان به چیزی نمی‌اندیشد جز نیستی...

زندگی خوب نمایشنامه‌ای است که در پرده‌های خرد‌شده و با عناوینی غریب، زندگی زوجی را حکایت می‌کند، در برهه‌ای که زن در انتظار کودکی است: اضطراب پنهان، توهم فاجعه، تنش مداوم، هراس دقیق، یادآوری گذشته، فرار به رؤیا، بازی رؤیا و خیال، احساس ناموجودیت، امتناع، شورش زن و سکوت.

دو موجود، یک مرد، یک زن، با‌هم برخورد می‌کنند، یکدیگر را صدا می‌زنند، ناپدید می‌شوند. زنی با مردی زندگی می‌کند. زن در انتظار کودکی است. و مرد، که می‌توان او را به‌نوعی ویتسک معاصر دانست، در انتظار آخرالزمان.

زنی که تفکر مرد را به ویرانی کشانده است شورش می‌کند. قالبی پرزرق‌و‌برق و باروک از سکوت. گویی زندگی برای نمایش خود نیاز به منظری پیش پا‌افتاده داشته است: تعلیق، خلأ، پرگویی، سکوت...

میشل دویچ دنیا را به کلام درمی‌آورد. همه چیز درکلام است و در نقطه‌گذاری، در سادگی ظاهری جملات. او مانند یک بینای هوشیار به ریزه‌کاری‌های زندگی می‌نگرد. ما در نزد او نیرویی کشف می‌کنیم که قادر به فروریختن دیوارها و نمایان‌کردن راه‌های جدید است.

(برگرفته از طاقچه)
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما