loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

امر به معروف و نهی از منکر

5 (1)

ناشر مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن

نویسنده محسن قرائتی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 340

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

بررسی مراتب و شیوه های امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از روایات است. در این پژوهش ضمن ارائه تعریفی از امر به معروف و نهی از منکر و مصادیق مهم آنها، اهمیت و جایگاه آن در اسلام بیان شده و فلسفه امر و نهی در اصلاح امور اجتماعی بررسی گردیده است.

نگارنده منکرات را بسط داده و انواع منکرات اخلاقی، اعتقادی، اقتصادی، عبادی، فرهنگی، اجتماعی، اداری، سیاسی، خانوادگی و بهداشتی را برشمرده است. وی عوامل موفقیت در اجرای امر به معروف و نهی از منکر و شرایط آن را بیان کرده و مراتب و راه های صحیح امر و نهی زبانی و عملی را بررسی نموده است.

نویسنده معتقد است از منظر روایات معصومین (ع) اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی در جامعهای اجرا شود، آن جامعه رستگار میشود و خیر و نیکی در آن جامعه گسترش یافته و گناهکاران اصلاح شده و مؤمنان تقویت میگردند و در صورتیکه در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، ایمان افراد آن جامعه سست شده و القائات شیطانی گسترش یافته و جهل و نادانی به سراغ مردم میآید و حق نابود شده و برکات خداوند از آن جامعه سلب می گردد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما