loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درس های منهای فقر

ناشر علمی - فرهنگی الحیاه

نویسنده سارا شریعتی

گردآورنده کتاب علیرضا کیا

سخنران سارا شریعتی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 132

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «منهای فقر» استاد حکیمی فراخوانی است در جهت ساخت جامعه منهای فقر که نمونه ای از آن در زمان حکومت امام علی (ع) در کوفه (تنها شهری که در اختیار او بود و از نفوذ عوامل گوناگون و مخرب نیز مصونیت چندانی نداشت) عملی شده است. امام علی (ع) می فرماید: «ما أصْبَحَ بِاْلکُوفَةِ أحَدٌ الاّ ناعِماً، إنَّ أدْناهُمْ مَنْزِلَةً لَیَأکُلُ مِنَ البُرِّ وَ یَجْلِسُ فی الظِّلِّ وَ یَشْرَبَ مِنْ ماءِ الفُراتِ: هیچ کس در کوفه نیست که زندگی او سامانی نیافته باشد، پایین ترین افراد نان گندم می خورند، و خانه دارند، و از بهترین آب آشامیدنی استفاده می کنند.»

دکتر سارا شریعتی در این سال ها کوشیده است تا در محافل مختلف علمی و فرهنگی که با موضوع فقر برگزار می شود، از آرمان منهای فقر بگوید و به عنوان یک راهنما و یک جهت جامعه را به آن سمت و سو سوق دهد.

کتاب حاضر نیز، متن مدون چند سخنرانی ایشان است که در محافل گوناگونی مطرح شده و اکنون با مواردی تلخیص در این کتاب عرضه شده است.

استاد علامه محمدرضا حکیمی متن حاضر را ملاحظه نمودند و یادداشتی را به آن افزوده اند که بنا به توصیه ایشان در انتهای کتاب درج شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما