loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برادران: جان فاستر دالس، آلن دالس و جنگ جهانی پنهان آن‌ ها

ناشر اختران

نویسنده استیون کینزر

مترجم شهریار خواجیان

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 516

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

«روایتی پرمایه و متین دربارۀ برخی وقایع ناگفتۀ تاریخی. گزارشی تکان ‌دهنده از کاربُرد نادرست قدرت اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ ای آمریکا، و تأملی خجالت ‌آور دربارۀ منش اخلاقی اروپای پساامپراتوری که در حکم تمثیلی است اساسی در باب دوران معاصر ما.»

ژان لو کاره

«برادران دالس، یکی مقدس مآب و خود محق ‌پندار و دیگری ولنگار و جذاب، رؤیایی مشترک داشتند: دنیایی به رهبری واشینگتن و کسانی همچون خودشان. آن‌ ها بی ‌رحمانه به دنبال قدرت و حفظ آن بودند و از آنجا که هیچ اهمیتی به پیامدهای راهبردهایشان برای دیگران نمی ‌دادند، چیزی جز شر و فتنه به‌ جا نگذاشتند. سرگذشتی پُر و پیمان که استیون کینزر آن را باشور، بصیرت و ته ‌مایه ‌ای از خشم نقل می‌ کند که درست و بجاست.»

اندرو ج. بیسویچ، مؤلف کتاب قواعد واشینگتن: راه آمریکا به‌ سوی جنگ دائمی

«کینزر سرگذشت بسیار جالب توجهی به دست می‌ دهد از برادران دالس که بیش از چهار دهه از شخصیت‌ های محوری سیاست خارجی و فعالیت ‌های اطلاعاتی آمریکا بودند. وی تلاش آمریکا برای تغییر دولت در ایران، گواتمالا، ویتنام، کوبا و دیگر کشورها را در این چهار دهه با جزئیاتی مهیج شرح می‌ دهد.»

جان دویچ، رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا

«کتابی برانگیزاننده، بحث‌ انگیز و مهم. استیون کینزر به نحو درخشانی برادران دالس را که در زمان خود نمونۀ اعلای برتری‌ خواهی آمریکا در جنگ بودند به تصویر می‌ کشد و ادعانامۀ پُرمایه ‌ای برضد خطرات خود برتربینی به ‌شیوۀ آمریکایی مطرح می‌ کند.»

اوانز توماس، نویسنده کتاب بلوف آیزنهاور: جنگ سرّی آیزنهاور برای نجات جهان
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما